پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 516631 تاریخ : 1399/05/04-14:36:57
,8,
بورس در شرایط تورمی، بازاری امن برای سرمایه گذاری است

بورس در شرایط تورمی، بازاری امن برای سرمایه گذاری است

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، با اشاره به آسیب های ناشی از افزایش اخیر نرخ برابری ارز در کشور گفت: تب دلار، توان اقتصادی و قدرت خرید بیشتر مردم مخصوصا قشر حقوق بگیر را تقلیل داده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، مهدی تقوی اظهار داشت: اگرچه تحریم ها و محدودیت ها در فروش نفت و تاخیر در بازگشت پول آن به کشور منابع ارزی را به شدت کاهش داده است، اما این کاهش منابع ارزی نمی تواند دلیلی برای افزایش بی ضابطه قیمت ارز باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: با رشد نرخ برابری دلار و ریال، سود شرکت های بورسی نیز افزایش پیدا می کند؛ ولی این نکته را هم نباید فراموش کرد که در شرایط ناپایدار ارزی، تولیدکنندگان وابسته به مواد اولیه وارداتی و ماشین آلات ساخت خارج، عملا امکان تولید در مقیاس اقتصادی را از دست می دهند.

تقوی با بیان اینکه یکی از دلایل بالارفتن نرخ دلار می تواند تورم باشد، افزود: در زمان هایی که درآمد ارزی دولت کاهش پیدا می کند، غالبا قیمت دلار هم روندی صعودی در پیش می گیرد.

این اقتصاددان افزود: در صورتی که نرخ دلار کنترل نشود، این نگرانی وجود دارد که واردات در کشور گران تر از وضعیت فعلی شده و همین امر باعث ادامه رشد تورم افسار گسیخته در اقتصاد ایران شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی توضیح داد: در شرایط ویژه، سرمایه گذاران باید از ورود هیجانی به بازارهای غیرمولد همچون طلا و خودرو و ارز خودداری کنند تا قدرت پول خود را حفظ کنند و در دام دلالان نیفتند.

تقوی، بازار سرمایه را در وضعیت فعلی اقتصاد، بازاری امن برای سرمایه گذاری دانست و گفت: حسن سرمایه گذاری در بورس این است که می تواند منابع را تجمیع و به سوی تولید هدایت کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 326
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران