پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450607 تاریخ : 1397/12/13-14:15:04
,8,
بورس بین‌الملل به زودی راه‌اندازی می‌شود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

بورس بین‌الملل به زودی راه‌اندازی می‌شود

مشاور رییس‌جمهور در اجلاس «طرح انتخاب ملی» اعلام کرد که دولت 10 روز پیش آیین‌نامه بورس بین‌الملل را که بورس پنجم کشور است، تصویب کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مرتضی بانک، مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان این‌که سرمایه بورس بین‌الملل هم داخلی و هم خارجی و احتمالاً مشارکت دو طرف 50 درصد است، گفت: مهمترین دلیل راه‌اندازی بورس پنجم این است که فعالیت‌های آن با مکانیسم‌ها و زبان بین‌المللی انجام می‌شود و ضمانت‌های قوی در کنار خود دارد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین عامل افزایش سرمایه‌گذاری، کاهش ریسک است، از سرمایه‌گذاری 130 هزار میلیارد تومانی در مناطق آزاد در پنج سال گذشته و 117 میلیارد دلار صادرات در این مدت در این مناطق خبر داد.

بانک همچنین از ایجاد نیم میلیون شغل در مناطق آزاد تاکنون خبر داد و گفت: 2600 واحد صنعتی، خدماتی و گردشگری در مناطق آزاد مشغول به کار هستند و 6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در ادامه با بیان اینکه سرمایه‌گذار با دسترسی آسان به مواد اولیه می‌تواند هزینه تولید را کاهش دهد، گفت: این مناطق ریسک‌های محیطی و قانونی را کاهش داده و با قانون خاص اداره مناطق، معافیت‌هایی همچون معافیت‌های مالیاتی و گمرکی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.

به گفته وی مناطق آزاد سه دهم وسعت کشور را در برگرفته‌اند اما کمتر از یک میلیون از جمعیت کشور در این مناطق ساکن هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 376
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران