پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451797 تاریخ : 1397/12/27-15:56:57
,8,
بورس به جایگاه 175 هزار و 898 واحدی صعود کرد

بورس به جایگاه 175 هزار و 898 واحدی صعود کرد

شاخص بورس امروز (دوشنبه) سه هزار و 376 واحد نسبت به دیروز بالا رفت و به ج 175 هزار و 898 واحدی صعود کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بازار بورس در روزهای پایانی سال 97 و در آستانه نوروز، روندی افزایشی را تجربه می کند، از فشار فروش سهام کاسته شد و بیشتر گروه ها در فضایی مثبت معامله می شوند. 

امروز در بازارسهام 467 شرکت افزایش قیمت و بهای سهام 203 شرکت کاهش داشت و 23 شرکت نیز معاملاتی خنثی و بدون تغییر را تجربه کردند.
براساس معاملات امروز 2 میلیارد و 331 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 9 هزار و 22 میلیارد ریال در 348 هزار نوبت داد و ستد شد.

رشد دسته جمعی شاخص ها

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 973 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 402 واحد افزایش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز 280 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور سه هزار و 495 واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 2 هزار و 367 واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز هفت هزار و 281 واحد افزایش یافت.
براساس معاملات امروز، نمادهای فارس (هلدینگ خلیج فارس)، فملی (ملی صنایع مس)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) و پارس(پتروشیمی پارس) بیشترین نقش را در رشد شاخص ایفا کردند، در مقابل، های وب (داده گستر عصر نوین) و ونوین (بانک اقتصاد نوین) بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

پتروشیمی ها در صدر معاملات

گروه شیمیایی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 247 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 210 میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه اداره بازارهای مالی به ارزش 885 میلیارد ریال و فلزات اساسی به ارزش 707 میلیارد ریال، به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
گروه سرمایه گذاری ها با دادوستدی به ارزش 480 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت و گروه کانی های فلزی نیز با معاملاتی به ارزش 395 میلیارد ریال در رده پنجم قرار گرفت.

رشد شاخص فرابورس

معاملات امروز شاخص فرابورس (آیفکس) 49 واحد رشد کرد و در جایگاه 2 هزار و 206 واحدی ایستاد؛ در این بازار 2 میلیارد و 223 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از 10 هزار و 399 میلیارد ریال دادوستد شد.
نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس)، کگهر (سنگ آهن گهرزمین)، هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) و ارفع (آهن و فولاد ارفع) بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند، اما بمپنا ( تولید برق عسلویه مپنا) با بیشترین تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 355
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران