پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467860 تاریخ : 1398/04/18-18:25:56
,5,22,
بهره‌برداری از طرح‌های مهم آبرسانی استان فارس تا پیش از شروع فصل زمستان

وزیر نیرو خبر داد:

بهره‌برداری از طرح‌های مهم آبرسانی استان فارس تا پیش از شروع فصل زمستان

وزیر نیرو گفت: این وزارتخانه درصدد است تا پیش از شروع فصل زمستان امسال طرح‌های مهمی همچون خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن، آبرسانی به شهرستان‌های داراب و فسا از رودبار و آبرسانی به شهرستان قیر از سد سلمان فارسی را به بهره‌برداری برساند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی به شهرستان جهرم با بیان این مطلب افزود: وزارت نیرو درصدد است تا پیش از شروع فصل زمستان امسال طرح‌های مهمی همچون خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن، آبرسانی به شهرستان‌های داراب و فسا از رودبار و آبرسانی به شهرستان قیر از سد فارسی را به همراه خطوط انتقال و تصفیه‌ خانه‌های آن را با تلاش و شبانه‌روزی تمامی فعالان این بخش به مرحله بهره‌برداری برساند.
وی تاکید کرد: بر این اساس بخش عمده‌ای از شهرهای مهم استان فارس تا افق 1425 از شبکه پایدار آب با کیفیت برخوردار خواهند شد.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه در کشور بخش عمده‌ای از طرح‌های آب و برق خوداتکا هستند، ادامه داد: در برخی بخش‌ها تجهیزات جزئی مورد نیاز است که به صورت کامل آنها را تامین می‌کنیم و تحریم‌ها نتوانسته است اختلالی در تدارکات لازم برای طرح‌های مهم ما فراهم کند.
وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های داخلی کشور نیازهای منطقه را هم پاسخگو هستند، ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت‌های فنی و مهندسی ما در کشورهای همسایه مشغول به کار هستند و وزارت نیرو در صدر صادرات خدمات فنی و مهندسی قرار دارد.
اردکانیان با بیان اینکه پیش از انقلاب تنها چهار تصفیه‌خانه در کشور مشغول به فعالیت بوده ولی روز گذشته 223 اُمین تصفیه‌خانه فاضلاب ایران در شهرستان نورآباد استان فارس به بهره‌برداری رسید، افزود: این امر حاکی از آن است که کشور ما در صنعت فاضلاب به‌عنوان صنعتی پیشرو به سرعت در حال پیشروی است.
وزیر نیرو تاکید کرد: در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از 50 تصفیه‌خانه فاضلاب به مدار بهره‌برداری آمده است؛ به تعبیری در این مدت هر 45 روز یک تصفیه‌خانه افتتاح شده است و آهنگ توسعه این بخش تا دو سال آینده شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت تا بتوانیم ماهانه یک تصفیه‌خانه فاضلاب را افتتاح و به مدار بهره‌برداری بیاوریم.
وی خاطرنشان کرد: این امر نقش مهمی در حفظ محیط‌‌‌زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی و تامین آب با کیفیت مناسب برای استفاده در بخش‌های مختلف از جمله صنایع خواهد داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران