پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348325 تاریخ : 1397/02/17-12:08:25
,16,
بهره‌برداری از ایکس‌ری کامیونی پرسرعت در گمرک دوغارون

بهره‌برداری از ایکس‌ری کامیونی پرسرعت در گمرک دوغارون

تا پایان سال‌جاری 90 درصد ترانزیت و واردات کشورمان تحت پوشش ایکس‌ری قرار می‌گیرد

ایکس‌ری پرسرعت کامیونی گمرک دوغارون با حضور امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی گمرک ایران؛ این دومین ایکس‌ری پیشرفته در نقاط مرزی گمرکات استان رضوی است که از محل اعتبارات داخلی گمرک خریداری و به بهره‌برداری رسیده است. روز گذشته نیز یک دستگاه ایکس‌ری پیشرفته کانتینری در گمرک سرخس به بهره‌برداری رسید.


دکتر امیری معاون رئیس جمهور در این مراسم با تقدیر و تشکر از تلاش‌های رئیس کل گمرک ایران جهت تجهیز گمرکات به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته گفت: امروز شاهد فصل جدیدی از مبارزه با قاچاق کالا در کشور به کمک سامانه‌های الکترونیکی و با دسترسی آسان و شفاف به اطلاعات کالاها در کشور هستیم و نباید تلاش‌های صورت گرفته در کاهش قاچاق کالا با تکیه بر سامانه‌های الکترونیکی در کشور نادیده گرفته شود.
فرود عسگری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در مراسم بهره‌برداری از ایکس‌ری کامیونی پرسرعت در گمرک دوغارون گفت: تا پایان سال 97 گمرکات حساس و مهم کشور به دستگاه‌های کنترلی ایکس مجهز خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال‌جاری 90 درصد ترانزیت و واردات کشورمان تحت پوشش ایکس‌ری قرار بگیرند.
عسگری گفت: ایکس‌ری پرسرعت گمرک دوغارون می‌تواند در یک ساعت 120 کامیون را اسکن کرده و قادر است روزانه تا 1300 کامیون را اسکن و اطلاعات آنها را به اپراتورها منتقل کند. این ایکس‌ری پیشرفته توانسته در تست‌های انجام شده به طور میانگین درهر 30 ثانیه یک کامیون را اسکن و اطلاعات آن را در اختیار مأموران گمرک قرار دهد. پیش از این ایکس‌ری‌هایی که فعال بودند تنها 20 کامیون را در ساعت اسکن می‌کردند. در ایکس‌ری پرسرعت پلاک‌خوانی و کانتینر خوانی توسط دوربین‌ها انجام می‌شود. همچنین این ایکس‌ری راننده را تشخیص داده و تنها کامیون اسکن می‌شود و راننده نیازی به خروج از کامیون ندارد.
با راه‌اندازی این ایکس‌ری، گمرک دوغارون صاحب دومین دستگاه کنترلی ایکس‌ری شد. پیش از این یک دستگاه ایکس‌ری معمولی در این گمرک راه‌اندازی شده بود.
مرز گمرکی دو غارون یکی از پرترددترین مرزهای گمرکی کشور است که در مرز مشترک ایران و افغانستان قرار دارد. همچنین این گمرک ازجمله مرزهای گمرکی است که بیشترین کشفیات قاچاق مواد مخدر را در کارنامه دارد.
گمرک ایران در ادامه روند تجهیز گمرکات حساس به ابزارهای کنترلی و دستگاه‌های کنترلی ایکس‌ری طی دو روز گذشته دو گمرک سرخس و دوغارون را به ایکس‌ری کامیونی از نوع پیشرفته مجهز کرد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران