پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519492 تاریخ : 1399/06/24-18:01:34
,5,21,
بهره مندی جامعه روستایی از مزایای طرح «برق امید»

نماینده مردم نجف آباد اعلام کرد:

بهره مندی جامعه روستایی از مزایای طرح «برق امید»

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح «برق امید» که از سوی وزیر نیرو مطرح شده طرح خوبی است که امید است، تداوم داشته باشد.

به گزارش بانک و صنعت، ابوالفضل ابوترابی افزود: اکنون میزان مصرف انرژی در کشورمان بسیار بسیار زیاد است به گونه ای که می توان گفت اسراف و نه مصرف است.

وی ادامه داد: میزان مصرف بالای در بخش انرژی خانگی سبب شده به جای آنکه گاز تولیدی کشور در پتروشیمی ها به محصولات متنوع تبدیل و با صادرات آنها برای کشور ثروت به همراه داشته باشد به تولید برق برای بخش غیرمولد خانگی برسد.

ابوترابی گفت: میزان مصرف انرژی خانگی کشورمان با هشتاد میلیون جمعیت سه برابر کل کشورهای اروپایی است که این روند درستی نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: اکنون احداث یک نیروگاه هزار مگاواتی برای تامین برق بخش خانگی حدود 20 هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که با اعمال روش های بهینه مصرف می توان این هزینه ها را در جای درست استفاده کرد.

وی افزود: اکنون در همه جهان تلاش برای استفاده بهینه از انرژی یک اولویت است و در کشورمان هم باید بیشتر به این سمت رفت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون بخش قابل توجهی از جامعه روستایی کشور مصرف شان زیر الگوی مصرف است که با این روش تشویقی می تواند این مقدار، افزایش پیدا کند و بدین ترتیب از مزایای طرح برق امید بهره مند شوند.

نماینده مردم نجف آباد، تیرون و کرون افزود: از طرف دیگر کسانی قرار دارند که مصارف زیادی دارند و از برق با سوبسید استفاده می کنند که لازم است مصارف آنها بهینه شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: باید الگوی مصرف برای این نوع مشترکان مبنا قرار گیرد تا مصرف آنها متعادل شود.

وی ادامه داد: طرح برق امید می تواند این امر را محقق کند ضمن آنکه این طرح باید در بخش آب و گاز هم اجرایی شود.

این نماینده مجلس گفت: حدود 8 میلیون مشترک مشمول این طرح هستند که می تواند 2 تا 3 میلیون دیگر نیز به آن اضافه شود و با رعایت میزان مصرف صحیح، به جای استفاده گاز برای تولید برق و آلودگی هوا می توان از آن ثروت آفرینی کرد.

ابوترابی گفت: اگر روند فعلی مصرف تداوم یابد در آینده نه چندان دور تبدیل به وارد کننده گاز خواهیم شد که نباید چنین اجازه ای داد.

وی ادامه داد: طرح برق امید گرچه کمی دیر شده ، ولی طرح خوبی است که باید ادامه یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 309
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران