پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444973 تاریخ : 1397/10/15-15:08:34
,25,22,
بهره برداری از مدرسه طلا و جواهر در مشهد با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

بهره برداری از مدرسه طلا و جواهر در مشهد با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

کارگاه آموزشی طراحی طلا و جواهر با عنوان "مدرسه طلا و جواهر"عصر چهارشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور در مشهد افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران، مسعود مهدی زاده مقدم در مراسم افتتاح این مرکز آموزشی در جمع خبرنگاران، گفت: آموزش نیرو‌های جوان برای طراحی و ایجاد کسب و کار در این مرکز انجام می‌شود.

وی افزود: در مرحله نخست این مدرسه که افتتاح کارگاه طراحی طلا و جواهر می باشد، ظرفیت پذیرش 60 نفر در هر دوره آموزشی وجود دارد.

مهدی زاده مقدم بیان کرد: در ادامه می خواهیم بحث گوهرسنگ‌ ها را گسترش دهیم و در مورد نقره هم گسترش در حال انجام شدن است که دستاورد مدل خوشه‌ای ست که از چندسال پیش در مدل توسعه قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در مرحله دوم این مدرسه، افرادی که موفق به طراحی مصنوعات طلا و جواهر شده اند، دوره آموزشی جواهرشناسی و سنگ تراشی را می گذرانند و مهارت های لازم را در این زمینه فرامی گیرند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی، گفت: دانش آموختگان پس از گذراندن دو مرحله طراحی، گوهرشناسی و سنگ تراشی به طور کامل با جواهرسازی آشنا شده و قادر به ایجاد کسب و کار جدید برای خود حتی به صورت خانگی خواهند بود.

مهدی زاده مقدم تصریح کرد: بازار برای فروش محصولات دانش آموختگان مدرسه طلا و جواهر مشهد پیش بینی شده که در آینده نزدیک عملیاتی می شود.

وی بیان کرد: 80 درصد جواهرسازان و طلاسازان کشور در روستایی به نام پیوه ژن حوالی مشهد مقدس آموزش دیده و از این منطقه پرورش یافته اند و برند طلا و جواهر پیوه ژن نیز جزو برندهای معتبر در این حوزه است.

وی گفت: توسعه خوشه طلا و جواهر مشهد ارزآوری خوبی برای کشور و استان به همراه خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی،اظهار داشت:مرداد ماه 1395 بر اساس اعلام شورای جهانی صنایع دستی، مشهد مقدس به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی انتخاب شد.

وی گفت:شهر معین گوهرسنگ ها یکی از زیرساخت های ضروری برای توسعه بازار داخلی و خارجی گوهرسن گهای قیمتی و نیمه قیمتی و به عنوان یکی از الزامات اقتصاد بدون اتکا به نفت است.

مهدی زاده مقدم ادامه داد:از میان 40 نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی مصرفی در خراسان رضوی 15 نوع پرمصرف ترین سنگ ها هستند که در این میان عقیق و فیروزه از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدرسه افراد به یاری استادان برجسته و همراهی مرکز آموزش فنی و حرفه ای، طی یک دوره 6 ماهه فنون روز مرتبط با طراحی طلا و جواهر از طریق پیشرفته ترین دستگاهها را می آموزند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 449
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران