پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 515229 تاریخ : 1399/04/11-17:02:24
,5,
بهره برداری از 10 پروژه آبی و برقی به ارزش 1900 میلیارد تومان

فردا با حضور رییس جمهوری انجام می شود؛

بهره برداری از 10 پروژه آبی و برقی به ارزش 1900 میلیارد تومان

10 پروژه صنعت آب و برق با سرمایه گذاری 1900 میلیارد تومان فردا (پنج شنبه) و در نهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانسی در استان های فارس و کرمانشاه به بهره برداری می رسد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، پروژه های مورد بهره برداری شامل یک پروژه سدسازی در استان کرمانشاه و 9 پروژه دیگر در بخش های برق و فاضلاب در استان فارس است که با اعتبارات دولتی، بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی اجرا شده اند.

پروژه های آماده بهره برداری در بخش فاضلاب استان فارس شامل واحد نخست و دوم تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شیراز، مرحله نخست طرح آبرسانی به کلان شهر شیراز از جمله خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه بزرگ آب شیراز و مرحله نخست طرح آبرسانی به سعادت شهر و ارسنجان است.
احداث واحدهای نخست و دوم تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شیراز با 537 میلیارد تومان اعتبار دولتی در سال 88 آغاز شده و این پروژه شامل تصفیه خانه ای با ظرفیت 100 هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت زیرپوشش 570 هزار نفری با فرآیند لجن فعال است.
عملیات اجرایی مرحله نخست طرح آبرسانی به کلان شهر شیراز شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه بزرگ آب شیراز هم با جمعیت زیرپوشش 324 هزار نفر با 463 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار بخش دولتی و 96 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار بخش خصوصی اجرا شده است.
طرح دیگری که در این بخش به بهره برداری می رسد، فاز نخست طرح آبرسانی به سعادت شهر و ارسنجان است که با 39 میلیارد تومان اعتبار بخش دولتی اجرا شده و ظرفیت نهایی طرح 220 لیتر برثانیه خواهد بود.
پروژه های بخش برق استان فارس که در این هفته از پویش به بهره برداری می رسند نیز شامل نیروگاه های خورشیدی 10 مگاواتی لارستان، 10 مگاواتی دارندگان، 500 کیلوواتی اقلید، 2 مگاواتی ترکان، 10 مگاواتی لامرد و نیروگاه خورشیدی 500 کیلوواتی شهرک صنعتی نی ریز است.
احداث این پروژه ها که عملیات اجرایی همگی آنها در سال 97 آغاز شده به ترتیب 80، 80، 4، 16، 80 و 4 میلیارد تومان با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی، هزینه در برداشته است.
همچنین در این هفته از پویش، سد شرفشاه شهرستان قصر شیرین که با 58 میلیارد تومان اعتبار دولتی و 442 میلیارد تومان دیگر از محل منابع صندوق توسعه ملی از سال 88 آغاز شده به بهره برداری می رسد. این پروژه با هدف تامین آب کشاورزی، شرب و صنعت منطقه، تامین آب زراعی سه هزار و 55 هکتار دشت های سومار و نفت شهر و تامین آب شرب بلندمدت شهر سومار، نفت شهر و بازارچه مرزی سومار به بهره برداری می رسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 438
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران