پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492619 تاریخ : 1398/08/02-19:53:17
,10026,
بهبود روند توانگری مالی، تفویض اختیارات به استان ها و برون سپاری امور قابل واگذاری بیمه ایران

سرپرست بیمه ایران خبر داد:

بهبود روند توانگری مالی، تفویض اختیارات به استان ها و برون سپاری امور قابل واگذاری بیمه ایران

بهبود روند توانگری مالی، تفویض اختیارات بیشتر به استانها، برون سپاری امور قابل واگذاری شرکت، به کارگیری و توسعه هوش تجاری و هوش مصنوعی در تمامی ارکان شرکت از جمله مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار بیمه ایران است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، دکتر محمد رضایی عضو هیات مدیره و سرپرست بیمه ایران، در ادامه سلسله نشست های تخصصی و هم اندیشی با مدیران ستادی و واحدهای اجرایی، نشست صمیمانه ای با مدیران کل #بیمه_ایران استان‌های کشور داشت.

دکتر رضایی با اشاره به این که این نشست را باید «گردهمایی ایجاد تحولات بنیادین در بیمه ایران» نامید، به تبیین و تشریح مشکلات و معضلات کنونی شرکت در زمینه های مختلف پرداخت و با ترسیم برنامه های در دست اقدام، طرح ها و چشم انداز آتی شرکت گفت:‌ یکی از برنامه های در دست اقدام توسعه کاربرد نظام‌های دیجیتال در تمامی امور شرکت است که این کار با دیجیتالی کردن کامل بخش صدور و فروش در سالگرد بیمه ایران آغاز می شود و بلافاصله با تسری این امر به بخش ارزیابی و پرداخت خسارت در رشته خودرو و سپس گسترش آن به تمامی بخش ها و رشته‌های بیمه‌ای ادامه خواهد یافت.
سرپرست بیمه ایران با تاکید بر اینکه اولویت راهبردی شرکت افزایش نقدینگی، افزایش سودآوری و ارتقای سهم بیمه ایران در بازار بیمه کشور است، افزود: آمار و اطلاعات موجود حکایت از بهبود توانگری مالی بیمه ایران دارد و امیدواریم تا اوایل سال آینده توانگری مالی شرکت را به سطح 2 برسانیم. 
دکتر رضایی با اشاره به اینکه سیاست تفویض اختیارات بیشتر به استان ها جزو برنامه های کوتاه مدت اینجانب است، اضافه کرد: اعتقاد قلبی دارم که استان‌ها باید به سمت خودکفایی با اعطای حداکثر اختیارات ممکن به مدیران کل بروند و اختیارات مدیران کل شعب استان ها مهندسی مجدد گردد.
وی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف املاک و مستغلات شرکت گفت: در کنار 3 هلدینگ سرمایه گذاری، فنی و املاک، باید هلدینگی هم برای برخورداری از یک شرکت پیمانکاری واحد و متمرکز کردن تمامی امور پیمانکاری نرم افزاری شرکت در آن به وجود آوریم.
عضو هیات مدیره بیمه ایران با اشاره به سرمایه اندوخته شده در صندوق بازنشستگی بیمه ایران گفت: با توجه به مشکلات بازنشستگان شرکت بهترین ظرفیت و فرصت برای رفع گرفتاری های ایشان و رسیدگی به مسائل رفاهی شان، استفاده از این سرمایه عظیم با سوق دادن آن به سمت فعالیت های بورس اوراق بهادار است.
سرپرست بیمه ایران، اصلاح ساختار بیمه های عمر را از ضرورت‌های برنامه‌های توسعه شرکت دانست و اضافه کرد: مدیریت بیمه های عمر باید مستقل شود و حتی باید برای نیل به این امر مهم که افزایش سهم آن در پرتفوی شرکت جزو اولویت های بیمه ایران است، باید ایجاد یک مجتمع تخصصی بیمه های عمر را در دستور کار قرار دهیم.
دکتر رضایی با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه شرکت سهامی بیمه ایران و اینکه این افزایش سرمایه می تواند علاوه بر برطرف ساختن بسیاری از مشکلات شرکت موجب تبدیل شدن بیمه ایران به قدرتمند ترین شرکت بیمه در غرب آسیا شود، گفت: مشکلاتی چون مطالبات معوقه، بدهکاران و زیان انباشته شرکت باید با یک برنامه ریزی اصولی و دقیق به سرعت برطرف شود.
وی سپس برخی الزامات لازم برای بهبود وضعیت بیمه ایران و کاهش زیان انباشته شرکت را برشمرد که عبارتند از؛ 
- اصلاح ساختار شرکت بیمه ایران 
- توسعه شبکه فروش و افزایش بازدهی و حدود اختیارات آنها و همچنین توانمند‌سازی نیروی انسانی 
- تقویت فرایند مدیریت ریسک در تمامی سطوح
- تقویت الگوهای مشتری مداری و خدمات پس از فروش
- تمرکز بر فروش بیمه های ترکیبی و توسعه فروش بیمه‌های سودده به ویژه بیمه های زندگی و بیمه های خرد 
- توسعه شبکه بین المللی بیمه ایران
- اصلاح آیین نامه وصول مطالبات و تشکیل کمیته های تخصصی وصول مطالبات 
- استقرار کامل سیستم جامع بیمه گری 
- شایسته‌سالاری و رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی 
- نظارت بر اصلاح و تقویت ساختار کنترل های داخلی و خارجی به منظور کاهش تخلف و کلاهبرداری در خسارت
- استفاده از منابع بیمه به سمت تامین مالی اقتصاد و بازار سرمایه
در ابتدای این جلسه که با حضور جمعی از اعضای هیأت مدیره، معاونان و مدیران ارشد شرکت برپا شد مدیران کل بیمه ایران استان ها، ضمن تبریک انتصاب دکتر رضایی، با تشریح برخی از مشکلات و معضلات موجود پیشنهاداتی را برای بهبود امور شعب استانی ارائه کردند.
در خاتمه جلسه، بیانیه پایانی نشست مدیران کل استان ها با توجه به موضوعات عنوان شده به منظور پیگیری، تنظیم و ابلاغ گردید.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 332
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران