پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447287 تاریخ : 1397/11/08-10:58:10
,7,
بهای طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی

بهای طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی

به دلیل امیدواری ها نسبت به بدون تغییر ماندن نرخ بهره در آمریکا در نشست این هفته فدرال رزرو، قیمت طلا امروز در نزدیکی بالاترین رقم 7 ماه گذشته که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود باقی ماند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، قیمت هر اونس طلا امروز به رقم 1302 دلار و 58 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.3 درصد رشد به 1301 دلار و 90 سنت رسید.

نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا قرار است طی روزهای 29 و 30 ژانویه برگزار شود و انتظار می رود جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو در این نشست تایید کند که با توجه به تضعیف اقتصاد جهانی، ریسک های اقتصاد آمریکا افزایش یافته است.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا در این باره گفت: «با توجه به اینکه انتظار می رود موضع فدرال رزرو همراستا با موضع بانک مرکزی اروپا باشد، که ریسک های کاهشی را برای اقتصاد این حوزه پیش بینی کرده است، قیمت طلا رشد مطلوبی را شاهد بوده است.»

فدرال رزرو در سال گذشته میلادی 4 نوبت نرخ بهره را افزایش داد و این سیگنال را ارسال کرده که 2 نوبت دیگر نرخ بهره را در سال 219 افزایش خواهد داد. با این حال برخی از مقامات بانک مرکزی آمریکا گفته اند که برای افزایش نرخ بیشتر بهره دست نگه خواهند داشت.

ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا هفته گذشته هشدار داد که کاهش رشد اقتصادی حوزه یورو ممن است قابل توجه باشد. این اظهارات نشان می دهد که ممکن است روند افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا به تاخیر بیافتد.

کاهش نرخ بهره معمولا موجب پایین آمد هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و افزایش قیمت فلز زرد را به دنبال دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 397
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران