پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447984 تاریخ : 1397/11/14-11:36:20
,6,
به هر طریق ممکن از کف بازار کشورهای مختلف تایر وارد کنید!

رونمایی از شیوه عجیب مدیریت بازار

به هر طریق ممکن از کف بازار کشورهای مختلف تایر وارد کنید!

وزارت صمت در جدیدترین دستورالعمل خود الزام ارائه گواهی استاندارد از مبدا را برای واردات تایرهای سنگین به کشور برداشت.

بانک و صنعت، پس‌از واردات بی‌حساب‌وکتاب تایرهای درجه4 چینی به کشور که البته برخی از آنها با قیمت‌های غیرواقعی ثبت شدند و از ارز دولتی استفاده کرده بودند، ‌این‌بار مشکلات تامین ارز موردنیاز خرید تایر و عدم همکاری شرکت‌های مادر برای ارائه گواهی استاندارد در مبدا به واردکنندگان ایرانی، ‌باعث شد مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، ‌توزیع و تنظیم بازار در نامه‌ای عجیب به مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، خواستار عدم الزام واردکنندگان به ارائه گواهی استاندارد از مبدا شود. 

البته در این نامه گویا از تجار واردکننده تایر درخواست شده است نیاز بازار تایر کشور را حتی با خرید از کف بازار تایر کشورهای مختلف تامین کنند! این یعنی بسیج خرده‌فروشان کشورهای مختلف برای تامین تایر موردنیاز حمل‌ونقل ایران تایرهایی که دیگر نباید به استاندارد بودن، ‌تاریخ تولید بالا،‌ انبارداری صحیح و کیفیت مورد قبولشان اطمینان کرد. 
در این نامه آمده است که باتوجه به تحریم‌های ظالمانه، ‌تامین لاستیک از کشورهای مبدا تولیدکننده با دشواری همراه بوده و  حتی نقل‌وانتقال ارز برای خرید لاستیک نیز امکان‌پذیر نیست. 
بنابراین به واردکنندگان توصیه شده است به هر طریق ممکن لاستیک‌های موردنیاز داخل را از کشورهای ثالث خریداری و وارد کنند! نکته جالب تاکید مسئولان وزارت صمت برای واردات و خرید تایر مورد نیاز ناوگان حمل‌ونقل سنگین کشور از کف بازار کشورهای ثالث است. 
به‌همین‌دلیل از گمرک جمهوری اسلامی ایران خواسته شده است به‌منظور رفع مشکل تامین تایر مورد نیاز ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر،‌ خرید لاستیک سنگین از سایر کشورهای ثالث بلامانع اعلام شود و نیازی به گواهی از مبدا تولید نیز نباشد. 
البته هنوز جای امیدواری است که حمایت از حقوق مصرف‌کننده برای مسئولان مهم است و به‌همین دلیل بررسی اصالت و کیفیت تایرهای وارداتی از کف بازار کشورهای ثالث باید در مقصد حمل و گمرک‌های کشور مورد بررسی قرار بگیرد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 325
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران