پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449990 تاریخ : 1397/12/07-13:41:11
,15,
به زودی شاهد پیاده سازی تحول دیجیتال در تمام ابعاد شرکت ملی پست خواهیم بود

به زودی شاهد پیاده سازی تحول دیجیتال در تمام ابعاد شرکت ملی پست خواهیم بود

سازمان‌ها در دنیایی که به سرعت در حال دیجیتالی شدن است، برای باقی ماندن در عرصه رقابت، به تحول دیجیتال نیاز دارند. وقتی از تحول دیجیتالی حرف می‌زنیم، قرار نیست با ابزارهای جدید تکنولوژی و کاربردهای آنها سرگرم شویم. بلکه قرار است به این سوال پاسخ دهیم که با توجه به توسعه فناوری اطلاعات، چه تغییراتی باید در استراتژی کسب و کار صورت گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت پست، تیتری که دانشکده مدیریت و کسب و کار دانشگاه MIT در یکی از مقالات مدیریتی خود استفاده کرده است بدین شرح است: تحول دیجیتالی، ارتباط چندانی به تکنولوژی ندارد. این مثالی است در توجیه مطلب فوق و اینکه بپذیریم شیوع استفاده از ابزارهای دیجیتال را با تحول دیجیتالی اشتباه نگیریم؛ چرا که تحول دیجیتال چیزی از جنس استراتژی است. بدین معنا که کسب و کارها، صرف همان فرایندهای قدیمی را با ابزار جدید انجام دهند را نمی توان تحول دیجیتال نام گذارد، بلکه استفاده از تکنولوژی باید به تغییر ساختار کسب و کار، تغییر مدل ارزش آفرینی و تغییر ساختار درآمد کسب و کار منجر شود.

شرکت ملی پست از جمله سازمانهایی است که در مسیر تحول دیجیتال گام نهاده است، اگرچه بر اساس تصورات عموم پست؛ سازمانی سنتی و با کار فیزیکی است اما به گفته علیرضا زرگوش عضو هیئت مدیره این شرکت، در سالهای اخیر پست در این مسیر گام نهاده است و در راستای پیاده سازی تحول دیجیتال اقدامات مهمی را به انجام رسانده است .

وی اذعان می دارد این شرکت با دربرداشتن امکاناتی چون فضا، نیروی انسانی توانمند و ناوگان وسیع حمل و نقل اقدام به تدوین برنامه راهبردی در حوزه تحول در فرایندهای عملیاتی و مدل کسب و کار نموده است.

زرگوش با بیان اینکه امروزه تنها راه بقای کسب‌وکار در بازار رقابتی، سازگاری و همگام شدن با آخرین پیشرفت‌های فناوری و عبور از چالش‌های دیجیتال است، عنوان می دارد پست با درنظر گرفتن این مهم اقدامات وسیعی را در دستور کار خود قرار داده است .

این عضو هیئت مدیره به بستر مناسبی که به سبب استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی در راستای پیشبرد اطلاع رسانی، اطلاع یابی،امر آموزش و ارتباط برخط با کارکنان و مشتریان ایجاد شده است اشاره می کند و اعلام می دارد این شرکت با در نظر گرفتن استاندارهای لازم و بهره گیری از مشاوره با اساتید و صاحبنظران در این عرصه فعالیت های هدفمندی را آغاز و در دست انجام دارد که خود ابزار مهمی در زمینه فرهنگ سازی در خصوص پیاده سازی تحول دیجیتال در شرکت ملی پست خواهد بود.

وی معتقد است سالهاست که مصادیق تحول دیجیتال در شرکت ملی پست آغاز شده و یادآور می شود امروز پست در حوزه دیجیتالی کردن فرایندها ورود و نسبت به بازطراحی کسب و کار خود مبتنی بر فناوری های روز با استفاده از فرصت ها اقدام کرده است و دراین راستا از سرویس های الکترونیکی که مبتنی بر نیاز مردم و سازمان ها در سال های اخیر طراحی شده است از قبیل اجرای طرح پایگاه نشانی مکان محور،رهگیری، پست یافته، بازارالکترونیک، پست بار، وب آگهی، اعتبار سنجی نشانی شهروند و ... نام می برد.

زرگوش از جذابیت خدمات برای مشتریان به عنوان یکی از مهمترین اصول در پیاده سازی تحول دیجیتال نام می برد و با عنوان این مهم که در عصر دیجیتال با توجه به گستردگی ارتباطات و تنوع سلیقه مشتریان؛ شرکت ملی پست نگرش را به سمت کسب و کار پلتفرمی برده است، اذعان می دارد که به زودی تحول در تمام ابعاد شرکت ملی پست از جمله فرایند مدیریت دانش در سازمان،توسعه محصول، به کارگیری ابزارهای دیجیتال برای یکپارچه سازی فعالیت‌های سازمان و ردگیری محصول و خدمت پیاده سازی خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 253
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران