پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253231 تاریخ : 1395/10/10-14:16:14
,10031,
به دنبال جلوگیری از خروج دانشجویان به خارج از کشور هستیم

به دنبال جلوگیری از خروج دانشجویان به خارج از کشور هستیم

مراسم تودیع و معارفه رئیس پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش با حضور مشاور رئیس‌جمهور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام‌جمعه، هیئت امناء و جمعی از مدیران و مسئولان جزیره کیش در سالن همایش‌های پردیس دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، امام‌جمعه کیش با تأکید بر اهمیت علم و دانش گفت: انسان به‌عنوان گل سرسبد عالم ملک و هستی به شمار می‌رود که اوج رشد و کمال او را می‌توان در علم جستجو کرد.

حجت‌الاسلام علیدادی افزود: دانشگاه محل فرهیختگان و پرورش استعدادهای درخشانی است که هر کدام در علم و فن خاصی حرف نخست را می‌زنند به‌ خصوص که در دوران پس از انقلاب اهمیت این بخش بیش‌ از پیش چهره نشان داده است لذا لازم است که از زحمات ریاست سابق این مجموعه جناب آقای دکتر مظفری تقدیر کنم و از انتخاب شایسته دکتر علی سلک غفاری که به‌خوبی تمام ابعاد کیش و پتانسیل‌های آن را می‌شناسند، تشکر کنم.

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه صنعتی شریف، تربیت نیروی انسانی و مهارت‌های لازم برای جامعه امروز را از جمله اهداف دانشگاهها دانست و اظهار کرد: اگر هدف از تأسیس منطقه آزاد اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد برای منطقه باشد یقیناً برای تحقق این اهداف مراکز آموزشی نقشی مؤثر و مهم در تربیت نیروی انسانی و افزایش مهارت‌ها ایفاء می‌کنند، لذا دانشگاه صنعتی شریف در راستای رسالت خود که تربیت نیروی انسانی است از سال 83 فعالیت خود را با همکاری منطقه آزاد کیش آغاز کرده است تا بتواند یکی از مهم‌ترین اهداف این بخش را که جلوگیری از خروج دانشجویان داخلی به سمت کشورهای دیگر است محقق کند.

دکتر محمود فتوحی افزود: در حال حاضر بالغ‌ بر 700 دانشجو در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در پردیس بین‌الملل شریف واحد کیش مشغول به تحصیل هستند. در همین راستا و باهدف توسعه فعالیت‌های این بخش بعد از 12 سال فعالیت این بخش، شورای برنامه‌ریزی راهبردی باهدف توسعه و برنامه‌ریزی بخش‌های مختلف این دانشگاه تشکیل‌ شده تا بتواند به ارتقاء سطح این بخش کمک کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به پتانسیل‌های بالای موجود در منطقه کیش و دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: یقیناً برند دانشگاه صنعتی شریف دارای ارزش بسیار بالایی است که می‌تواند با توجه به پتانسیل‌های منطقه بسیار مؤثر عمل کند چرا که اجرای برخی از فعالیت‌های دانشگاه در تهران به‌ واسطه مشکلات سخت نشان می‌دهد اما در کیش این‌چنین نیست. بر همین اساس نیز اجرای دوره‌های کوتاه‌مدت برای مدیران و دوره‌های مشترک آموزشی با دیگر کشورها ازجمله برنامه‌هایی است که پردیس بین‌الملل شریف در کیش دنبال خواهد کرد.

رئیس جدید دانشگاه صنعتی شریف واحد پردیس بین‌الملل کیش نیز در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد بخش‌های مختلف این مجموعه پرداخت و گفت: پردیس بین‌الملل شریف واحد کیش به‌عنوان نخستین پردیس در کشور و هم‌زمان با تصویب برنامه توسعه چهارم، کیش را به‌عنوان یکی از مناطق استراتژیک انتخاب کرد که منجر به شکل‌گیری این دانشگاه با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش شد.

علی سلک غفاری درباره محور اصلی فعالیت‌های پردیس بین‌المللی کیش بیان کرد: توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و مشارکت مستمر پردیس در راستای ارتقای جایگاه بین‌المللی آن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشی از جمله بخش‌هایی است که به دنبال آن هستیم ضمن اینکه طرح راهبردی پردیس نیز با محوریت‌هایی که مشخص‌شده به مرحله تدوین رسیده و در جلسه هیئت‌امنا پیش‌نویس آماده‌شده در اختیار اعضاء قرار خواهد گرفت تا موردبررسی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف واحد بین‌الملل کیش تصریح کرد: ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در کنار اعطای بورس تحصیلی به نخبگان نیز از دیگر محورهایی است که در دستور کار این مجموعه قرار دارد و در آینده نزدیک به مرحله اجرایی خواهد رسید.

غفاری افزود: با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان، به دنبال فراهم کردن امکاناتی ویژه جهت ارائه تسهیلات نظام‌وظیفه به ایرانیان مقیم خارج از کشور و به‌خصوص مناطق حوزه خلیج‌فارس هستیم زیرا این اقدام می‌تواند تحول شگرفی در این حوزه و به‌خصوص در راستای توسعه پردیس بین‌الملل شریف ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در ادامه این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت علم و دانش در طول تاریخ بشری گفت: در طول تاریخ بشر علم و عالمان جایگاه ویژه‌ای را بسته به درک و پیشرفت جوامع داشته‌اند لذا تکریم این بخش از جمله مسائلی است که همه جوامع بر آن تأکید دارند و تبلور آن را می‌توان در دانشگاهها دید.

علی‌اصغر مونسان افزود: ما در سازمان منطقه آزاد کیش نیز همواره سعی کردیم که از فعالیت‌های دانشگاهی حمایت کنیم تا کیش به‌ عنوان مرکز علم، فرهنگ و هنر دیده شود کما اینکه امروز نیز باوجود پتانسیل‌های موجود کیش به‌عنوان مرکز فعالیت‌های دانشگاهی شناخته می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به حمایت‌های این بخش از دانشگاه‌ها گفت: ما همواره سعی کرده‌ایم که در بخش‌های مختلفی نظیر تخفیفات در عوارض ساخت‌وساز، ارائه زمین ارزان و عدم اعمال هیچ‌گونه فشاری برای پرداخت از جانب دانشگاهها از آنان حمایت کنیم اما بنا داریم که بر مبنای تأکیدات دبیر شورای عالی مناطق آزاد، در سال آینده بخشی از هزینه‌های دانشگاه‌ها را برای ساخت‌وساز در دهکده دانشگاهی تقبل کنیم و کمک کنیم که انشا الله این دانشگاه‌ها در دهکده دانشگاهی حضور پیدا کنند.

مونسان ضمن ابراز امیدواری از رشد جهشی دانشگاه‌های حاضر در کیش اظهار کرد: امیدواریم که با رفع شدن موانع مختلف ازجمله مشکلاتی که پیش روی بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها وجود داشت، شاهد حضور دانشجویان خارجی در کیش باشیم لذا امیدواریم که برند دانشگاه صنعتی شریف همچنان در کیش پررنگ و باکیفیت‌تر از قبل باقی بماند. در این راستا ما نیز همه حمایت‌های لازم را جهت افزایش و ارتقای کیفیت این بخش خواهیم داشت.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات رئیس سابق دانشگاه شریف کیش، حکم ریاست علی سلک غفاری قرائت و به وی اهداء شد.  پس از مراسم معارفه، جلسه هیئت‌امنای دانشگاه صنعتی شریف کیش در دفتر این دانشگاه برگزار شد که طی آن به بررسی طرح راهبردی پردیس بنا بر مأموریت‌های ارائه‌شده جهت تدوین و ارائه پرداخته شد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران