پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488496 تاریخ : 1398/05/06-14:24:07
,17,21,
به ازای هر 30 نفر یک کارمند داریم

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

به ازای هر 30 نفر یک کارمند داریم

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: 90 درصد اعتبارات دولت صرف هزینه‌های جاری می‌شود و در کشور به ازای هر 30 نفر یک کارمند وجود دارد اما در ژاپن به ازای هر 300 نفر یک کارمند دارند و این نشان از تقویت بخش خصوصی در کشور ژاپن است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عبدالرضا عزیزی روز یکشنبه در آیین تجلیل از فعالان حوزه مهارت‌آموزی در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: نرخ بیکاری دو رقمی و آمار 40 درصدی فارغ‌التخصیلان نشان می‌دهد که در دانشگاه‌ها باید به مهارت‌آموزی توجه شود و در کنار آموزش‌های تئوری، مهارت آموزی نیز در نظر گرفته شود. 

وی تاکید کرد: مهارت‌آموزی کافی نیست و علاوه بر مهارت، راندمان کار مهم است و باید به فکر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ ها باشیم.
عزیزی با اشاره به واردات 6 میلیارد دلاری کالای اساسی در سال گذشته از برزیل گفت: این میزان از واردات بیش از کل اعتبارات عمرانی است در حالی‌که عشایر با یکصد رأس گوسفند می توانند سالی 400 میلیون تومان سود کسب کنند اما افراد به فکر کارهای تولیدی نیستند. 
وی تصریح کرد: باید بخش خصوصی به کمک دولت بیاید و دولت هم به خصوصی سازی اعتقاد داشته باشد. 

آموزش‌ها باید از شکل سنتی خارج شود 

در ادامه این مراسم محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس شورای اسلامی زیرساخت‌های مناسبی در حوزه مهارت‌آموزی و فنی و حرفه‌ای فراهم شده است، نظام جامع آموزشی و فنی و حرفه‌ای در مجلس دهم مصوب و در مجلس یازدهم اصلاحات لازم برای آن انجام شد. شورای عالی فنی و حرفه‌ای نیز تشکیل شد تا دستگاه ها به صورت جزیره‌ای عمل نکنند و زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهوری فعالیت داشته باشند. 
زاهدی افزود: در این قانون 8 سطح طبقه‌بندی حرفه‌ای پیش‌بینی شد و در کنار آن باید صلاحیت حرفه‌ای رعایت می‌شد. 
وی اظهار داشت: برای آموزش مهارت قانون به اندازه کافی وجود دارد اما در اجرا تنگناهایی وجود دارد که باید شورای عالی مهارتی وارد شود. 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: در شورای عالی مهارتی باید طبقه‌بندی مشاغل شکل بگیرد، صلاحیت حرفه‌ای عملیاتی و عدالت اجتماعی در حوزه پرداخت حقوق و دستمزد انجام شود و همچنین تکنسین‌ها باید مورد توجه قرار گیرند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 204
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران