پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463019 تاریخ : 1398/01/29-14:12:36
,11,
بندرامیرآباد؛ پیشنهاد اول اقتصاددانان برای ترانزیت غلات

بازدید هیات بازرگانی روسی از بندر امیرآباد

بندرامیرآباد؛ پیشنهاد اول اقتصاددانان برای ترانزیت غلات

یک هیات اقتصادی بازرگانی از کشور روسیه، جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد از توانمندی‌ها و ظرفیت های این بندر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در جلسه ای با سرمایه‌گذاران و بازرگانان روسی به تبیین توانمندی ها و قابلیت های بندرامیرآباد پرداخت.

سیاوش رضوانی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با هزار و شصت هکتار اراضی پسکرانه و دارا بودن پنج منطقه گردشگری، خدماتی، صنعتی و عملیاتی بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر به شمار می آید، گفت: قرار گرفتن بندر امیرآباد در کریدور بین المللی شمال–جنوب و صرفه اقتصادی بیش از 30 درصدی در هزینه و مدت زمان حمل کالا موجب ترغیب تجار و صاحبان کالا جهت بازرگانی از این بندر شده است.
وی بندر امیرآباد را با وجود کارخانه های متعدد تولید انواع کالا از قبیل کارخانه های کاغذ، گچ، MDF و ... به عنوان بندر نسل سوم برشمرد و فعالیت در صنایع مرتبط با چوب و کاغذ، صنایع تبدیلی، روغن خوراکی و ترانزیت فراورده های نفتی را از فرصت های سرمایه گذاری در بندرامیرآباد عنوان کرد.
مدیر بندر امیرآباد همچنین به رشد 19 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال 97 به میزان 3 میلیون و 800 هزارتن نسبت به سال 96 اشاره کرد و یادآور شد بندر امیرآباد با سهم بیش از 60 درصدی در تخلیه و بارگیری کالا و سهم 72 درصدی تخلیه غلات ، رتبه نخست بنادر شمالی را دارا می باشد.
رئیس هیات تجاری روسیه در ادامه این دیدار با بیان اینکه بندرامیرآباد با توجه به زیرساخت های پیشرفته، بهترین و مهمترین مسیر ترانزیت جو، گندم و ذرت به عراق است گفت: بندرامیرآباد پیشنهاد اول اقتصاددانان و بازرگانان جهت فعالیت در این زمینه بوده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت متبوعش بزرگترین هولدینگ ساختمانی و تولید کننده موادغذایی، آرد و گوشت در روسیه است؛ خواهان ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات بندرامیرآباد جهت تعامل و عملیاتی شدن طرح اقتصادی شرکت در این بندر شد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 343
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران