پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444964 تاریخ : 1397/10/15-14:43:48
,17,21,
بندر چابهار پل اتصال تجاری آسیای میانه و منطقه خلیج فارس/اتصال خطوط ریلی؛ فاز دوم توسعه بندر چابهار

بهادری مطرح کرد:

بندر چابهار پل اتصال تجاری آسیای میانه و منطقه خلیج فارس/اتصال خطوط ریلی؛ فاز دوم توسعه بندر چابهار

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بندر چابهار اهمیت قابل توجهی برای کشورهای آسیای میانه دارد و عملا این بندر خط ارتباطی میان این کشورها با کشورهای حاشیه خلیج فارس می تواند محسوب شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به حضور اپراتورهای هندی در بندر چابهار، گفت: در اواسط هفته گذشته، اپراتور شرکت‌های تخصصی مرتبط با هندوستان عملا به طور رسمی اداره تجاری بندر چابهار را بر عهده گرفتند.

نقش کلیدی بندر چابهار در توسعه اقتصادی سه کشور ایران، هند و افغانستان

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه بندر چابهار از نظر اقتصادی و توسعه تجارت ایران و هند، گفت: این بندر نقش کلیدی در توسعه اقتصادی سه کشور ایران، هند و افغانستان دارد و این بندر عملا یک کریدور اقتصادی برای تبادل کالا و تجارت برای سه کشور محسوب می شود.

بندر چابهار؛ ابزار استراتژیک ایران در دوران تحریم

وی گفت: قطعا بندر چابهار در زمان تحریم از جایگاه و نقش استراتژیکی برخوردار است، زیرا در ماه های گذشته بود که آمریکا، بندر چابهار را از تحریم های علیه جمهوری اسلامی معاف کرد که علت این مسئله را می توان رایزنی هندوستان و افغانستان برای افزایش تبادلات تجاری دانست.

بندر چابهار پل اتصال تجاری آسیای میانه و خلیج فارس

بهادری ادامه داد: از طرف دیگر بندر چابهار اهمیت قابل توجهی برای کشورهای آسیای میانه دارد و عملا این بندر خط ارتباطی میان این کشورها با کشورهای حاشیه خلیج فارس می تواند محسوب شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته یکی از مسائل اصلی در بحث بندر چابهار، نوع تعامل ایران با کشورهای تأثیرگذار در این عرصه از جمله پاکستان و افغانستان است، زیرا پاکستانی ها موافق حضور هند در این عرصه نیستند، از این رو نوع تعامل و همکاری با این کشورها در شرایط کنونی ضروری است.

اتصال خطوط ریلی؛ فاز دوم توسعه بندر چابهار

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: امروز به همان میزانی که توسعه بندر چابهار و بخش های مرتبط با آن ضروری است، توسعه خطوط ریلی و راه آهن متصل به این بندر نیز اهمیت دارد، به طوری که توسعه خطوط ریلی منتهی به چابهار را می توان فاز دوم توسعه این بندر بین المللی دانست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 276
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران