پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465078 تاریخ : 1398/02/31-16:09:23
,11,
بندر چابهار می تواند آینده حمل و نقل دریایی کشور باشد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:

بندر چابهار می تواند آینده حمل و نقل دریایی کشور باشد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از «بالاترین ترافیک و حجم تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی ( ره)» خبر داد و گفت: در بندر شهید رجایی انگیزه صادرات کماکان رو به افزایش است؛ به طوری که سال گذشته میزان صادرات غیر نفتی 2 برابر واردات غیر نفتی بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد راستاد در اختتامیه مجمع عمومی سالانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، تاکید کرد: به رغم تهدیدات و ایجاد شرایط سخت و ویژه ، بنادر کشور همچنان پر ترافیک هستند که نشان می دهد چرخ کشتیرانی و بنادر در جریان است و این ظرفیت می تواند تسهیل کننده اهداف اقتصادی کشور باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه  بندر چابهار می تواند آینده حمل و نقل دریایی کشور باشد، گفت: در حالی که سال گذشته اکثر بنادر کاهش عملکرد داشته اند، بندر چابهار به تنهایی رشد 50 درصد را تجربه کرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنانش در مجمع انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته خاطر نشان کرد: با این انجمن جلسات مفصل به صورت فصلی و دوره‌ای داشته ایم و نتایج این جلسه بسیار مفید بوده به طوری که مشکلات مربوط به بخش بیمه و مالیات شرکت‌های کشتیرانی برطرف شد.
راستاد تاکید کرد: مشکلات مربوط به بخش بیمه از حوزه حقوقی برطرف شده و به بخش فنی رسیده که امیدواریم به طور کامل تا چند وقت آینده حل شود.
وی با بیان اینکه هزینه‌های نقل و انتقال ارز کشتی‌های خارجی در چنین شرایطی دشوار است، افزود: هزینه ارزی این کشتی‌ها را 5 درصد در نظر گرفته ایم و این درخواست در جلسات هیات عامل تصویب شده و امیدواریم در حداقل زمان به مرحله اجرایی برسد.
به گقته راستاد، طبق رایزنی‌های که انجام شد، هم اکنون انجمن کشتیرانی به عنوان عضو در تمامی جلسات مربوط به حوزه حمل ونقل شرکت دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به روند انجام طرح های توسعه ای در بنادر اشاره کرد و گفت: توسعه ترمینال شماره 3 کانتینری بندر شهید رجایی با قوت و قدرت در حال اجرا است و انتظار داریم فاز اول آن تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان تجهیز و تکمیل ترمینال شماره 2 کانتینری بندر شهید رجایی، گفت: کماکان سیاست سازمان بنادر بر پایه ایجاد ظرفیت و ساخت زیر بناهای بندری توسط دولت و ساخت و توسعه روبناها و خرید تجهیزات توسط بخش خصوصی است.
راستاد خاطرنشان کرد: اولویت سازمان بنادر، سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی است و برای حفظ فعالیت و اشتغال در این بخش می‌تواند برای سهم خود تعدیل هم داشته باشد.
وی با اعلام این خبر که «طی دو ماه آینده 12 دستگاه آر تی جی به مجموعه امکانات بندری شهید رجایی اضافه می شود»، تصریح کرد: با رویکرد و برنامه های زمان بندی شده در سازمان بنادر، کلیه طرح های توسعه بنادر بدون توفقی در حال اجرا است. 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: با همکاری بخش خصوصی تمامی سرمایه گذاری‌ها در حال انجام است و ما توسعه پسکرانه‌های بندری را در دستور کار داریم؛ به طوری که 2400 هکتار از اراضی پسکرانه را در اختیار خدمات لجستیکی اقتصادی قرار داده ایم.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران