پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 510323 تاریخ : 1399/01/17-15:42:21
,11,
بنادر موظف به استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر از طریق آزمون شد

با رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری

بنادر موظف به استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر از طریق آزمون شد

رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به صدور حکم استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس آزمون استخدامی منجر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در پی شکایت تعدادی از فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر عدم جذب آنها از سوی این سازمان علی رغم قبولی در آزمون استخدامی و صدور مجوز استخدام آنها از سوی سازمان امور اداری به دیوان عدالت اداری، این دیوان در حکمی، سازمان بنادر و دریانوردی را موظف به استخدام قبول شدگان در آزمون کرد.

در بخشی از حکم هیئت عمومی دیوان عدالت اداری آمده:

با توجه به ماده 21 قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران که مقرر داشته حداقل بیست و پنج درصد (25%) سهمیه استخدامی دستگاه‌های اجرایی به خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا اختصاص داده شود، منوط به‌رعایت ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خروجی شده است.

لذا در اجرای این مقرره لازم است سایر شرایط و مقررات عمومی استخدام از جمله شرط شرکت در آزمون رعایت گردد و علاوه بر تخصیص سهمیه استخدامی تنها اعمال معافیت از شرط کسب حداقل معدل، لزوم پایین‌تر بودن از حداکثر سن به موجب تبصره 1 ماده پیش‌بینی شده است.

دیگر معافیت‌ها از جمله معافیت از شرکت در آزمون به علت انقضا مدت برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران یا نسخ دیگر قوانین و مقررات به موجب ماده 76 قانون جامع ایثارگران موضوعیت ندارد.

شرایط و مقررات عمومی حاکم از جمله ماده 41 و 44 قانون مدیریت خدمات کشوری ورود به خدمت در دستگاه‌های اجرایی را صرفاً بر اساس مجوزهای صادره، تشکیلات مصوب و رعایت مراتب شایستگی و برابری فرصت‌ها و از طریق آزمون عمومی اجازه داده است که در اعمال سهمیه استخدامی بین مشمولین ماده 21 مذکور لازم است رعایت شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران