پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452456 تاریخ : 1398/01/18-14:59:31
,17,
بسیاری از بانک‌های کشور ناتراز هستند

رئیس کل بانک مرکزی:

بسیاری از بانک‌های کشور ناتراز هستند

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بسیاری از بانک‌های کشور ناتراز هستند که در حال اصلاح آنها هستیم، افزود: فشار اقتصادی در سال 97 بسیار بالا بود، ولی ثبات نسبی بازار در نیمه دوم یک موفقیت نسبی برای ما به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عبدالناصر همتی در نشست نوروزی خود با اهالی رسانه با بیان اینکه گزارش‌های محرمانه برخی کشورهای همسایه نشان می‌دهد عده‌ای می‌خواستند در نوروز 98 بازار ارز را به هم بریزند، گفت: خوشبختانه بازار ارز را کنترل کرده و اجازه دخالت دلالان در بازار را ندادیم، این در شرایطی است که قیمت ارز اکنون در بازار واقعی نیست.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: دیروز 10 برابر ارزی که به مردم در صرافی‌های بانکی به قیمت 13,200 تومان فروخته شده، ارز از مردم به قیمت 13,100 تومان خریداری شده که اختلاف قیمت 100 تومانی داشته است. این در حالی است که دیروز در بازار قیمت را 13,600 تومان اعلام می‌کردند.

وی تصریح کرد: امیدوارم نرخ ارز از 11 هزار تومان پایین‌تر بیاید اما من هیچ وقت نگفته‌ام نرخ دلار 11 هزار تومان می‌شود و البته اصلاً نرخ اعلام نکرده و هیچ وقت هم اعلام نمی‌کنم.

به گفته همتی، بسیاری از بانک‌های کشور ناتراز هستند که در حال اصلاح آنها هستیم.

وی در خصوص نقدینگی خاطرنشان کرد: سؤالم این است که نقدینگی سرگردان کجاست، چرا که نقدینگی در ایران از سود سپرده حاصل می‌شود، پس اعداد و ارقامی که برای نقدینگی اعلام می‌شود، بیشتر به صورت الکترونیکی جابه جا می‌گردد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: دارایی بانک‌ها باید فروخته شده و معوقات آنها وصول شود اما نکته اصلی آن است که نقدینگی را نمی‌توان هدایت کرد و مثل مهمان به او گفت اینجا برو و آنجا برو.

همتی سال 97 را سالی سخت و استثنایی برای اقتصاد ایران دانست و گفت: فشار اقتصادی در این سال بسیار بالا بود، ولی ثبات نسبی بازار در نیمه دوم یک موفقیت نسبی برای ما به شمار می‌رود.

وی گفت: اوایل تصدی ریاست کلی بانک مرکزی بخاطر نگرانی از شرایط بازار ارز تا سه ماه نگرانی شدید داشتم و گاهی شب‌ها خواب به چشمانم نمی‌آمد. اما حالا بازار به ثبات رسیده است و از این بابت خوشحال هستم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 300
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران