پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519458 تاریخ : 1399/06/24-14:41:31
,13,
بستر لازم برای اجرای طرح الگوی کشت فراهم نیست

یک فعال بخش خصوصی:

بستر لازم برای اجرای طرح الگوی کشت فراهم نیست

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی ایران گفت: بستر لازم برای اجرای طرح الگوی کشت در کشور فراهم نیست اما اجرای این طرح ضروری است.

به گزارش بانک و صنعت، محمدرضا رزاقی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی ایران در نشستی خبری با بیان اینکه 500 هزار بهره برداربخش کشاورزی تحت پوشش این اتحادیه قرار دارد، گفت: ما بیمه محصولات و جامعه کشاورزی را داریم و برای افزایش سرمایه تلاش می کنیم.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه تعاونی های تحت نظارت ما سالانه حدود 1000 تن سیب زمینی تولید می کنند، اضافه کرد: طرح زنجیره سیب زمینی آماده شده است.

وی با اشاره به لزوم توسعه کشاورزی قراردادی افزود: از حدود 2 الی 3 سال قبل اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده ایم که این اقدامات در حوزه محصولات سبزی و صیفی، کلزا و چغندر قند بوده و اخیراً نیز در حوزه محصولاتی مانند کنجد و پنبه نیز کارهایی شروع شده است.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: در این راستا ما اقداماتی را با شرکت های فرآوری و صادراتی منعقد می کنیم و بعد از آن با تعاونی های تحت پوشش خود وارد مذاکره می شویم تا محصولات مورد نیاز را تولید کنند.

رزاقی با بیان اینکه اجرای طرح الگوی کشت باید در کشور عملیاتی شود اما فعلاً بسترهای آن فراهم نیست، افزود: برای اجرای الگوی کشت باید زمینه های آن فراهم شود. کشاورزان معمولاً بدنبال کشت محصولاتی هستند که بتوانند آنها را به راحتی در بازار بفروش برسانند.در حال حاضر کشاورزان کشور بهتر از همه ما از مباحث اقتصادی آگاه هستند و به همین دلیل دولت برای اجرای الگوی کشت باید در بحث نهاده ها، بذور و بازار از تولیدکنندگان حمایت کند تا آنها به کشت محصولات اساسی ترغیب شوند.

وی با اشاره به اینکه هوشمند سازی بخش کشاورزی اتفاق خوبی است که رخ می دهد، گفت: یکی از آیتم های الگوی کشت نیز بحث هوشمند سازی است که فکر می کنم از سال آینده اجرای این طرح هوشمند سازی نهایی شود.

رزاقی درباره قیمت پیشنهادی برای گندم نیز افزود: بخش خصوصی قیمت 5,000 تومان را پیشنهاد کرده اما نظر دولت روی قیمت 3,200 تومان بوده که با ورود مجلس به این قضیه بحث قیمت 4,500 تومان مطرح شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران