پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 516418 تاریخ : 1399/04/31-16:51:21
,11,
بزرگراه ها هم در کنار آزادراه ها، عوارضی دار می شوند

معاون وزیر راه:

بزرگراه ها هم در کنار آزادراه ها، عوارضی دار می شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل، احداث و بهره برداری از پنج طرح بزرگراهی مهم کشور با واگذاری آن به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ امیر محمود غفاری، با اعلام این که تکمیل، احداث و بهره برداری از پنج طرح بزرگراهی مهم کشور به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، گفت: به واسطه تقویت حضور بخش خصوصی در اجرای طرح های عمرانی کشور، این وزارتخانه بخشی از طرح های عمرانی مهم بزرگراهی که از نقش به سزایی در تسهیل تردد و کاهش ترافیک چهار شهر مهم کشور دارد را به بخش خصوصی واگذار می کند.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی افزود: واگذاری این طرح ها با استفاده از ایجاد ظرفیت قانونی مناسب بند 6 تبصره 19 قانون بودجه سال 1399 کل کشور که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در قانون بودجه گنجانده شده، انجام خواهد گرفت.
غفاری گفت: در جلسه اخیر کارگروه واگذاری متشکل از سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت دادگستری، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت راه و شهرسازی و اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران، طرح های توجیهی واگذاری این طرح ها بررسی و به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، به زودی فراخوان شناسایی سرمایه گذار طرح های مذکور از طریق رسانه های جمعی منتشر خواهد شد.

غفاری روش واگذاری 5 طرح مذکور را مشارکت به روش BOT عنوان کرد و گفت: در این روش بخشی از سرمایه مورد نیاز توسط دولت به بخش خصوصی اعطا شده و مابقی از اعتبار مورد نیاز توسط بخش خصوصی تأمین می شود.

وی اضافه کرد: پس از اتمام یا در جریان مراحل احداث با توجه به نوع قرارداد منعقد شده، اصل و سود آورده بخش خصوصی با بهره برداری و اخذ عوارض تردد از کاربران تأمین می شود.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در خصوص جزئیات نحوه واگذاری این 5 طرح گفت: احداث پروژه کمربندی جنوبی پاکدشت از محل طرح بهسازی راه اصلی شریف آباد - پاکدشت و احداث کمربندی پاکدشت با سرمایه گذاری 100 درصدی بخش غیردولتی و بدون مشارکت دولت با دوره احداث سه ساله و طول دوره بهره برداری 10 ساله واگذار می شود.

وی افزود: همچنین پروژه کمربندی شرقی پاکدشت از محل طرح آزادراه کمربندی پاکدشت با مشارکت 30 درصدی دولت و سرمایه گذاری 70 درصدی بخش غیر دولتی با طول دوره احداث سه ساله و بهره برداری 10 ساله توسط بخش خصوصی واگذار می شود.

غفاری در خصوص 3 طرح دیگر گفت: پروژه کمربندی سنندج از محل طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور با مشارکت 30 درصدی دولت از محل اعتبارات تبصره 19 تخصیص یافته به کریدور مذکور و سرمایه گذاری 70 درصدی بخش غیردولتی با طول دوره احداث سه ساله و بهره برداری 10 ساله خواهد بود.

معاون وزیر معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پروژه احداث کمربندی زاهدان از محل طرح احداث بزرگراه زاهدان – زابل و بزرگراه زابل – دوست محمد با مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی بخش غیر دولتی با طول دوره احداث سه ساله و بهره برداری 7 ساله است؛ همچنین پروژه احداث کمربندی دماوند از محل طرح احداث باند دوم رودهن – فیروزکوه – قائمشهر با اولویت سرمایه گذاری 100 درصدی بخش غیردولتی پس از اخذ مجوز ماده 23 قانون الحاق 2 با هدف ایجاد امکان مشارکت دولت واگذار می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 464
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران