پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 410838 تاریخ : 1397/08/13-13:12:54
,5,
بزرگترین اختلال در تاریخ بازار نفت در راه است

تاثیر تحریم های ترامپ بیشتر از تحریم های اوباماست؟

بزرگترین اختلال در تاریخ بازار نفت در راه است

مایک پومپئو، وزیر خارجه امریکا، روز جمعه اعلام کرد: ایالات متحده معافیت های جزیی به هشت کشور می دهد، در صورتی که هرگونه خرید از ایران را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ تحریم ایران بزرگترین اختلال در بازار نفت را به وجود می آورد. بلومبرگ در گزارشی به تحلیل بازار نفت در آستانه اعمال تحریم های امریکا علیه ایران پرداخته است.

طبق این گزارش، نیمه شب یکشنبه، یک تقسیم بندی در جهان نفت رخ داد. هرکسی یک تانکر نفت از ایران خریداری کند، با خشم دولت ایالات متحده رو به رو خواهد شد.

در حالی که ایالات متحده با دادن معافیت به برخی کشور به آنها اجازه داده است از ایران، سومین تولیدکننده نفت خاورمیانه خرید کنند، اما صادرات رو به کاهش است. از زمانی که ترامپ اعلام کرد که تحریم ها را برمی گرداند، صادرات نفت 37 درصد کاهش یافته است. از 5 نوامبر که تحریم ها اعمال میشود، بزرگترین اختلال در عرضه نفت از زمانی که لیبی در ابتدای دهه گذشته دچارجنگ داخلی شد، ایجاد خواهد شد.  

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی به بلومبرگ گفت: صادرات نفت ایران به سرعت در حال کاهش است و شاید در هفته آینده بیشتر هم شود.

مایک پومپئو، وزیر خارجه امریکا، روز جمعه اعلام کرد: ایالات متحده معافیت های جزیی به هشت کشور می دهد، در صورتی که هرگونه خرید از ایران را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

اما در نهایت امریکا به دنبال به صفر رساندن فروش نفت ایران است. حالا برای پر کردن شکاف عرضه ایران، حتی تولیدکنندگان بزرگ نفت مانند عربستان در تلاشند.

 

کدام رییس جمهوری تحریم های سخت تری اعمال می کند؟

تحلیلگران بر این باورند که رویکرد ترامپ در تحریم ها تاثیر بیشتری از تحریم های اوباما دارد.

 

 

تحلیلگران انتظار ندارند صادرات نفت ایران کاملا متوقف شود، اما این اتفاق نظر هم وجود دارد که تحریم های ترامپ، تاثیر بیشتری نسبت به دور قبلی تحریم ها در زمان اوباما در سال 2012 دارد.

طبق جمع آوری های بلومبرگ، در حال حاضر، 1.1 میلیون بشکه در روز از محموله های ایران کاهش یافته است. البته تولید به همین اندازه کاهش نیافته است و برخی از خروجی ها ذخیره سازی شده است. حدود 1.76 میلیون بشکه نفت در روز در ماه اکتبر صادر شد که بیشتر از دریای شمال استخراج شده بود.

مایک ویتنر، مدیر تحقیقات بازار نفت در شرکت Societe Generale SA می گوید: بخش بزرگی از تاثیرات هنوز اتفاق نیفتاده است.

 

*عقب نشینی اروپا

پس از آنکه ترامپ اعلام کرد از برجام خارج می شود، دولت های اروپایی قول دادند تا توافق را حفظ کنند و راه هایی برای ادامه تجارت پیدا کنند. با این حال واردات نفت آنها از ایران کاهش یافته است. شرکت هایی مانند توتال و Royal Dutch Shell Plc تمام خریدهای خود را متوقف کرده اند، چرا که نگران طرد شدن از سیستم مالی ایالات متحده هستند.

چین، بزرگترین واردکننده نفت ایران، هنوز در حال مذاکره با امریکا است. اما به گفته منابع آگاه، این کشور هم جز آن 8 کشوری است که از تحریم های امریکا معاف شده اند.

ایران معتقد است که فروش بیش از یک میلیون بشکه در روز حفظ خواهد شد. در واقع ماجرای افزایش قیمت بنزین و انتخابات میان دوره ای در امریکا باعث شده ترامپ آرام تر برخورد کند.

تحریم های ایران به همتایانش در اوپک فشار آورده است. به گزارش بلومبرگ، عربستان از ماه آوریل تولید خود را روزانه 780 هزار بشکه در روز افزایش داده است. اینکه پادشاهی تا چه زمانی می تواند این افزایش تولید را ادامه دهد بستگی به میدان های نفتی و استخراج دارد. به گفته سازمان بین المللی انرژی، عربستان ظرفیت تولید مازاد 1.3 میلیون بشکه در روز را دارد. دیگر کشورها از جمله روسیه و امارات متحده و عراق هم در این میان می توانند بیشتر تولید کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران