پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507977 تاریخ : 1398/11/27-14:39:24
,11,10028,
برگزاری هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل

برگزاری هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اهداف و شاخص‌های هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت؛ یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک امروز یکش نبه 27 بهمن ماه در نشست خبری که به منظور تشریح جزئیات هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل در تهران برگزار شد گفت: کنفرانس بین المللی مهندسی و حمل و نقل 18 دوره است که برگزار می‌شود و در حوزه علمی یکی از بهترین و مرجع ترین کنفرانس‌های علمی است که از ششم تا هشتم اسفند ماه در سالن‌های نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود.

وی با بیان این که اولین بار است که در حاشیه این کنفرانس بین المللی نمایشگاه برگزار می‌شود گفت: هجدهمین کنفرانس بین المللی با همکاری وزارت کشور و شهرداری‌های سراسر کشور اجرایی می‌شود و موضوعاتی همچون حمل و نقل هماهنگی ، سیستم‌های حمل و نقل هوشمند، ایمنی، حمل و نقل پاک، مهندسی ترافیک، اقتصاد حمل و نقل، پی او دی و غیره به عنوان محورها و موضوعات در این کنفرانس بررسی خواهد شد.

 

وی با بیان این که در حاشیه این کنفرانس بین المللی پنل‌های تخصصی برگزار می‌شود اظهار کرد: برای اولین بار به موضوع استارتاپ‌ها در حمل و نقل عمومی توجه شده است به گونه‌ای که یک پنل تخصصی را به حوزه استارتاپ‌ها در حمل و نقل اختصاص داده‌ایم.

 

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک با بیان این که اساتید و کارشناسان زیادی مقاله‌های علمی خود را برای ارائه به این کنفرانس ارسال کردند گفت: 517 مقاله دریافت شد که از این میان 137 مقاله برای ارائه در پنل‌ها انتخاب و مابقی نیز به صورت پوستر در کنفرانس اکران خواهد شد.

 

به گفته حجت، استارتاپی تحت عنوان "حمل و نقلی شو"  در حاشیه کنفرانس فعالیت خواهد کرد تا کارشناسان و شرکت کنندگان ایده‌های خود برای بهبود وضعیت ترافیک را بتواند ارائه کنند.

 

وی در مورد از سرگیری برگزاری این کنفرانس گفت: انتقاد عمده‌ای که در سال‌های گذشته به برگزاری این کنفرانس می‌شد این بود که این کنفرانس به سمت اقدامات لوکس پیش رفته بود وگرنه هیچ کس مخالف انجام مطالعات و تحقیقات علمی نیست اما از آن جایی که این کنفرانس جنبه تشریفاتی پیدا کرده بود، سال گذشته برگزار نشد اما تلاش کردیم که با کاهش تشریفات این کنفرانس علمی را برگزار کنیم.

 

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک با بیان این که برخی‌ها انتقاد می‌کنند که چرا به جای برگزاری این کنفرانس اتوبوس و واگن نخریدید گفت: ما هیچ وقت از نظر علمی اشباع نمی‌شویم و این کنفرانس نیز پشتوانه علمی خوبی برای ما است. اما این کنفرانس هزینه‌ای ندارد و باید بگویم یک پنجم قیمت یک اتوبوس را صرف برگزاری کنفرانس کرده‌ایم که عدد قابل توجهی نیست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر چرایی توسعه مترو به جای اتوبوس گفت: مترو و اتوبوس در اولویت کار ما قرار دارد اما مترو به دلیل آن که پاک است و ایمنی بیشتری دارد ارجح تر از اتوبوس است.

 

حجت در پاسخ به این سوال که چرا با وجود افزایش ترافیکی که طرح کاهش آلودگی هوا در رینگ دوم ایجاد کرده باز هم آنها را در سال 99 تغییر ندادید اظهار کرد: میزان تردد در حلقه دوم افزایش یافته چرا که مردم می‌توانستند 20 روز رایگان در هر فصل تردد کنند که این انعطاف پذیری در استفاده از روزهای رایگان باعث شد که مردم بعضا از خودرو بیشتر استفاده کنند. همچنین ارزان تر شدن ورود به محدوده طرح زوح و فرد سابق نیز سبب بالارفتن تعداد خودروها شد و نهایتا باید بگویم تخفیف هایی که در مورد طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا ارائه شد در مجموع سبب افزایش تعداد خودروها در حلقه دوم شد که ما پیشنهاد دادیم نرخ ورود به حلقه دوم افزایش یابد. اما شورای شهر آن را نپذیرفت. اما در طرح ترافیک برای سال آینده یک تغییری ایجاد کردیم و آن هم این است که صاحبان خودرو حتما باید از قبل روزهایشان را مشخص کنند و از آن جایی که سقف ورود به محدوده را مشخص کردیم، ورود خودروها به محدوده کنترل می‌شود که تعیین سقف ورود نیازمند بررسی و تصویب شورای عالی ترافیک دارد که هنوز آن را مشخص نکردند.

 

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد درآمد شهرداری از محل طرح ترافیک نیز گفت: در سال 96 درآمدمان 360 میلیارد تومان و در سال 97 نیز 300 میلیارد تومان بوده است که درآمدهای حاصله به نوسازی تاکسی‌ها معطوف شد.

 

وی در مورد تزریق ناوگان جدید نیز با بیان این که یک ایستگاه  مترو آماده افتتاح است گفت: احتمالا 30 دستگاه اتوبوس و چندین دستگاه مینی بوس نیز تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.

 

حجت در خصوص کمبود  پارکینگ در شهر نیز با بیان این که توسعه پارکینگ در شهر با شعار انسان محوری در تضاد است گفت: این که ما به پارکینگ‌ها یارانه بدهیم تا مردم با قیمت کمتری بتوانند خودروهایشان را در پارکینگ‌ها نگاه دارند، برخلاف سیاست انسان محوری است.

 

وی در خصوص سرانجام پرداخت یارانه سوخت از سوی وزارت نفت به شهرداری گفت: پرداخت وزارت نفت به حمل و نقل عمومی به علت کاهش مصرف انرژی است چرا که به ازای هر مسافری که کمتر از حمل و نقل خصوصی استفاده می‌کنند و به حمل و نقل عمومی اضافه می‌شوند در مصرف انرژی و سوخت صرفه جویی می‌شود و وزارت نفت نیز براساس قانون می‌بایست مبلغی را به شهرداری‌ها بابت توسعه حمل و نقل عمومی بپردازند که ما آمارها را در اختیار وزارت نفت قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت کنفراس بین المللی مهندسی حمل و نقل 6 تا 9 اسفند ماه 1398 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در سالن میلادو خلیج فارس برگزار می شود. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 335
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران