پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 328182 تاریخ : 1397/02/02-15:51:47
,15,
برگزاری دومین همایش ملی مراکز داده؛ نهم تا یازدهم اردیبهشت 97

برگزاری دومین همایش ملی مراکز داده؛ نهم تا یازدهم اردیبهشت 97

دبیر اجرایی دومین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت‌ و سرویس‌ها با اشاره به اهمیت روزافزون موضوع شبکه ملی اطلاعات و شبکه علمی کشور و نقش برجسته مراکز داده و رایانش ابری در این شبکه‌ها، گفت: این همایش سه روزه، با هدف پوشش همه سر فصل‌های مطرح در مراکز داده از جمله مشاوره، طراحی، یکپارچه‌سازی، اجرا، خدمات، نگهداری و ارزیابی، برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  ایرج مشک‌آبادی افزود: محورهای کلان همایش ملی مراکز داده عبارتند از: زیرساخت، سرویس و مدیریت استراتژی که در این رابطه برگزاری 20 کارگاه‌ آموزشی و چندین سخنرانی علمی و نشست‌ تخصصی، با حضور متخصصان داخلی و خارجی تعریف شده است. 

به گفته وی، مواردی چون حضور شرکت معتبر  EPI در کارگاه‌ها و ارائه گواهینامه از سوی وزارت علوم، سخنرانی دکتر بابک فلسفی یکی از استادان بنام این حوزه و کسب مجوزهای IEEE و ACM از سوی برگزارکنندگان همایش، اعتبار علمی آن را نشان می‌دهد. 

دبیر اجرایی دومین همایش ملی مراکز داده افزود: استادان و سخنرانان این همایش، مطالب علمی متنوعی را درباره چالش‌های مختلف مراکز داده دولتی و خصوصی ارائه می‌‌کنند؛ از جمله مکان‌یابی و طراحی ابنیه، سامانه‌های توزیع انرژی، سرویس‌های اطلاعاتی، سرویس‌های رایانش ابری، ضوابط، مقررات، استانداردها، ممیزی و ارزیابی مراکز داده، تداوم کسب و کار و پدافند غیرعامل.  

وی با اشاره به افزایش 50 درصدی تعداد مقالات و کارگاه‌های دومین همایش ملی مراکز داده، نسبت به دوره نخست، بیان کرد: مدیران و کارشناسان مراکز داده در بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله بانک‌ها، شرکت‌های نفت و گاز، شرکت‌های برق منطقه‌ای و مراکز نظامی و همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان رشته‌های مرتبط، از مخاطبان اصلی این همایش هستند. 

به گفته مشک‌آبادی، در دوره نخست این همایش 2100 نفر شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در دوره دوم به حداقل 2500 نفر افزایش یابد. 

دومین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت‌ و سرویس‌ها، نهم تا یازدهم اردیبهشت 1397 در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌شود. شخصیت‌های حقیقی و حقوقی علاقه‌مند، تا یکم اردیبهشت فرصت دارند برای شرکت در این همایش ثبت‌نام کنند. امکان‌ نام‌نویسی برای حضور در کارگاه‌ها نیز تا روز برگزاری همایش و به صورت رایگان وجود دارد. 

این همایش با مشارکت سازمان فناوری اطلاعات ایران، به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی به نمایندگی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برگزار می‌شود. 

مرکز فابا، حامی دومین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت‌ و سرویس‌ها است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران