پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 515297 تاریخ : 1399/04/13-03:19:00
,15,
برگزاری دوازدهمین دوره فیناپ به صورت آنلاین و غیر حضوری

برگزاری دوازدهمین دوره فیناپ به صورت آنلاین و غیر حضوری

دوازدهمین رویداد فیناپ به دلیل ادامه شیوع ویروس کرونا، پنجشنبه 12 تیرماه به صورت آنلاین برگزار شد. همچنین این رویداد بر بستر آپارات و اینستاگرام به صورت زنده با موضوعات تخصصی و عمومی حوزه پرداخت پخش شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت در ابتدای این نشست محمود کریمی، «مدیرعامل شبکه نوآفرینی پلنت» دیدگاه های خود در حوزه اینشورتک ارائه کرد.

وی با بیان اینکه بالا رفتن سن کاربران و پدیده شیوع کرونا ضرورت وجود فناوری های نوین در صنعت بیمه را بیش از همیشه نمایان می سازد گفت: تاثیر حجم داده ها در صنعت بیمه یک نقطه مهم را در پیشرفت اینشورتک رقم می زند.

کریمی افزود: ما هم اکنون در داده ها فقیر هستیم ولی می توانیم در این زمینه غنی شویم و همچنین، باید بپذیریم که روش های قدیمی دیگر جوابگو نیستند.

در ادامه مسعود زمانی، مدیر آزمایشگاه فناوری های پیشرفته هلدینگ فناپ گفت: اتفاقات اخیر کشور باعث شده تا خروجی های بهتری در زمینه کسب وکار و استارتاپ های فناورانه داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر زمان سرمایه گذاری است؛ زیرا اکثر افراد متوقف شده یا از این کار دست می کشند، بنابراین کسی موفق است که بتواند در این شرایط همچنان رو به جلو حرکت کند.

زمانی تاکید کرد: هم اکنون زمان تمرکز بر آینده است و باید از فرصت حاضر و کرونا کمک گرفت و خود را نیز با آن سازگار کرد.

در بخش دیگر فیناپ سید حسین خاتمی، هم بنیان گذار شرکت بلوط به عنوان راوی فیناپ گفت: بانک های ما در بسیاری از اوقات می خواهند وارد بیزینس مدل شوند و این امر کار را برای استارت آپ ها و کسب و کارهایی که می خواهند وارد کسب و کارهای نوپا شوند بسیار سخت می کند.

از سوی دیگر در بانکداری مدرن مهم این است که سود دریافتی از طرف بانک ها منطبق با ریسک افراد باشد و لذا منجر به دشواری کار کردن با بانک ها می شوند .

لندتک ها در بسیاری اوقات در ایران به شرکت های لیزینگ تبدیل شده اند ولی در بلوط شعار ما این است که ما باشیم ولی همه با هم باشیم.

در ادامه محمدرضا پایدار مدیر برنامه فینووا گفت: لازم است در دوران بحران کرونا قدم جلو گذاشته و امنیت خاطر را برای مشتری و سرمایه گذار آماده کنیم.

وی با اشاره حوزه های عملیاتی در زمان بحران گفت: یکی از مسائل مهم در زمان وقوع بحرا ن ها منابع انسانی است، بحث بعدی تامین منابع مالی و زنجیره مشتریان است. ما ابتدا باید مطمئن شویم که چه اتفاقی قرار است برای کسب و کار ما بیفتد.

بحث بعدی کامیابی است و در نهایت بحث مسئولیت، سازماندهی و پاسخگویی است. ما باید ببینیم اگر یک استارت آپ هستیم باید چه مسئولیت هایی را برعهده بگیریم.

در بخش دوم گفت و گوی فیناپ دوازدهم نیما نامداری، "تحلیل گر فناوری های مالی" به همراه امیر ناظمی، "رییس سازمان فناوری اطلاعات" به بیان دیدگاه های خود در خصوص موضوعات حوزه فین تک پرداختند.

ناظمی گفت: توسعه حوزه آی تی پارامترهایی دارد که مهم ترین قسمت آن در ایران دسترسی است. در حوزه دسترسی به اینترنت در مقایسه با کشورهای پیشرفته همچنان جای کار بسیاری وجود دارد.

نامداری در ادامه با بیان اینکه هم اکنون در سراشیبی فقر به سر می بریم گفت: در برهه ای از زمان به دلیل دریافت یارانه نقدی از تمام شهروندان خواسته شد تا به دریافت کارت بانکی بپردازند و این درحالیست که افراد جامعه به دلیل پایین بودن درآمد و خلاء های اقتصادی مفهوم فقر کارکرد کافی را نداشته است.

وی با بیان اینکه تا چند سال آینده موضوع حیاتی در حوزه اقتصادی ایران تاب آوری مالی شهروندان است افزود: تا چند سال آینده در صورت عدم وجود سیستم پس انداز کارآمد و نداشتن پشتوانه مالی قشر متوسط نیز کم کم به قشر فقیر جامعه مبدل می شوند.

ناظمی گفت: مهم ترین تغییری که باید برای جلوگیری از فقر پایدار صورت گیرد تغییر ابزارهای نظام مالی است. در این زمینه باید تغییرات گسترده ای در جهت نظام اعتباری مالی صورت گیرد. نظام اعتباری می تواند تمام رفتارهای مالی شما را تحت تاثیر قرار دهد. این تغییرات وام دهی ، نظام پرداخت و بیمه را دستخوش تغییرات وسیع می کند .

رییس سازمان فناوری اطلاعات با تاکید بر کاهش قدرت خرید افراد تصریح کرد: شدت کاهش قدرت خرید افراد تا جاییست که آمارها نشان می دهد این کاهش قدرت خرید حتی در خرید اقلام خوراکی به چشم می خورد.

وی یکی از خلاء های مهم در زمینه گسترش فقر را نداشتن تئوری توسعه در ایران دانست و گفت: اگر در ایران تئوری توسعه وجود داشت فراگیری فقر رخ نمی داد.

اخبار مرتبط




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 301
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران