پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452218 تاریخ : 1398/01/12-15:45:49
,15,
برگزاری دو رویداد بین‌المللی مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در سال 98

یزدانیان، رئیس دانشکده پست و مخابرات مطرح کرد:

برگزاری دو رویداد بین‌المللی مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در سال 98

رئیس دانشکده پست و مخابرات برگزاری دوره‌های مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات، ایجاد ساز و کارهای حمایت از استارتاپ‌های حوزه آموزشی، توسعه آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال، به‌روزرسانی محتوای آموزشی مهارتی را از مهم‌ترین برنامه‌های سال 1398 این دانشکده عنوان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان باهدف بررسی عملکرد سال گذشته و برنامه‌های پیش روی این دانشکده، بابیان این اینکه سالی که گذشت سال موفق و پرکاری برای دانشکده پست و مخابرات بود گفت: در ابتدای سال در راستای همکاری‌های مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات، دوره آموزشی درزمینه امنیت در فضای مجازی برگزار کردیم. این دوره با حضور دانشجویان و متقاضیان از کشورهای آسیا و اقیانوسیه که با موفقیت برگزار شد.

وی افزود: این رویداد گسترده و بزرگ در ادامه تسری پیدا کرد به اتحادیه جهانی پست و با این اتحادیه هم‌دوره آموزشی مشترکی برگزار کردیم. بر این اساس دانشکده سال گذشته میزبان دو دوره بین‌المللی موفق بود.

راه‌اندازی کانون ارزیابی شایستگی‌های عمومی مدیران در وزارت ارتباطات

یزدانیان بابیان اینکه اقدام خوبی دیگری که سال گذشته انجام شد، اخذ مجوز کانون ارزیابی شایستگی‌های عمومی مدیران در وزارت ارتباطات و راه‌اندازی این کانون بود گفت: در انتهای سال گذشته سازمان امور اداری و استخدامی بخشنامه‌ای را صادر کردند مبنی بر اینکه اگر فردی بخواهد به یک سمت مدیریتی منصوب شود حتماً باید علاوه بر احراز یک سری صلاحیت‌های حراستی و اخلاقی و... فارغ از آن اعتمادی که فرد منصوب کننده دارد حتماً باید صلاحیت‌های عمومی‌اش هم بر اساس یک سری شاخص‌های مدیریتی احراز شود.

وی افزود: مثلاً فردی که می‌خواهد مدیر شود باید حتماً دارای تفکر استراتژیک، روحیه کار تیمی، توان رهبری، مسئولیت‌پذیر، پاسخگویی و ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی ازاین‌دست را داشته باشد.

رئیس دانشکده پست و مخابرات تصریح کرد: کانون ارزیابی این شایستگی‌ها را دقیق ارزیابی می‌کند؛ یعنی از افراد آزمون می‌گیرد و حتی یکسری بازی‌های استراتژیک طراحی می‌شود و فرد در موقعیت بازی قرار می‌گیرد تا بتواند از خودش بهترین واکنش را نشان دهد.

یزدانیان بابیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جزو وزارتخانه‌های پیشرو درزمینه? ارزیابی مدیران بوده است گفت: از ابتدای سال اقدامات اجرایی کانون را شروع کردیم و بعد از تعاملات گسترده‌ای که با سازمان امور اداری و استخدامی داشتیم موفق به اخذ مجوز برای وزارت ارتباطات شدیم و وزارت صاحب این کانون شد و این کانون هم با اعمال‌نظر آقای وزیر و معاونت توسعه مدیریت و هماهنگی وزارت به دانشکده به‌عنوان دستگاه مجری واگذار شده است.

وی افزود: از اواسط سال تمام افرادی که به سمت‌های مدیریتی منصوب می‌شوند برای ارزیابی به دانشکده مراجعه می‌کنند. البته آقای وزیر این ایده را مطرح کرده‌اند که چنین کاری به سطح کارشناسان هم تسری پیدا کند تا کارشناسان فارغ از اینکه مدیر بشود یا نه مورد ارزیابی کانون قرار گیرند. این مسئله باعث می‌شود که یک بانک اطلاعاتی خوبی برای سازمان‌ها ایجاد شود تا تبدیل به پتانسیل برای مدیریت آینده وزارت ارتباطات باشد.

اجرایی کردن تفاهم‌نامه مشترک وزارت ارتباطات و ستاد کل نیروی‌های مسلح

رئیس دانشکده پست و مخابرات بابیان اینکه یکی از اقدامات خوب دیگر دانشکده در سال گذشته اجرایی کردن تفاهم‌نامه مشترک وزارت ارتباطات و ستاد کل نیروی‌های مسلح برای مهارت‌آموزی سربازان بود گفت: در اسفندماه سال گذشته مقام وزارت، تفاهم‌نامه‌ای با سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امضا کردند که در آن تفاهم‌نامه مقرر شد وزارت ارتباطات به ارتقا مهارت سربازان کمک کند تا افرادی که دوران سربازی خود را می‌گذرانند در حین خدمت وظیفه عمومی یک سری دوره‌های مهارتی را فرابگیرند.

وی افزود: بر اساس این تفاهم وزارت ارتباطات متعهد شد برای نیروهای مسلح مربی تربیت کند و این مربیان وظیفه آموزش به سربازان را بر عهده بگیرند. ما امسال در دو نوبت آزمون تعیین سطح برای مربیان برگزار کردیم که مجموعاً حدود 2 هزار نفر از پایوران نیروی مسلح در این آزمون شرکت کردند.

یزدانیان ادامه داد: نتایج آزمون‌ها را استخراج کردیم، کارنامه را صادر کردیم و بیش از دو برابر ظرفیت افراد حائز شرایط را دعوت به مصاحبه کردیم و برای پذیرفته‌شدگان دوره مربیگری برگزار کردیم که تا پایان سال برای حدود 700 نفر مربی گواهی مربیگری صادر خواهیم کرد.

رئیس دانشکده پست و مخابرات تصریح کرد: این 700 نفر هرکدام در طی یک سال می‌توانند به 200 تا 300 نفر سرباز آموزش دهند که همین امر می‌تواند موج گسترده‌ای در بین نیروهای مسلح به راه بیندازد و باعث ارتقا سربازان شود.

وی بابیان اینکه سال گذشته فعالیت‌های جاری دانشکده هم استمرار پیدا کرد گفت: علاوه بر اینکه دوره‌های آموزشی بلندمدت خودمان را برگزار کردیم دوره‌ها آموزشی کوتاه‌مدت هم امسال رونق زیادی داشت و دانشکده جایگاه خود را به‌عنوان یک مرکز تأمین‌کننده نیازهای آموزشی کوتاه‌مدت کارکنان وزارت ارتباطات و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه تثبیت کرد.

برگزاری دو رویداد بین‌المللی مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات (ITU)

رئیس دانشکده پست و مخابرات همچنین سال آینده دو رویداد بین‌المللی مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) برگزار خواهیم کرد. یک رویداد اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد به مناسبت روز ICT تحت عنوان ICT و دختران. این رویداد عمدتاً در یک سری کشورهای پیشرو در حوزه ICT برگزار می‌شود. در شش‌ماهه اول هم یک دوره آموزشی مجدداً با اتحادیه جهانی مخابرات با همان کیفیتی که سال گذشته و با حضور متقاضیانی از کل منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه یکی موضوعات مغفول مانده که دانشکده سال آینده برای آن برنامه خواهد داشت استارتاپ‌های حوزه آموزش ICT است گفت: در سال‌های اخیر جوانان در کشور استارتاپ‌های در حوزه ICT مثلاً درزمینه حمل‌ونقل، مبادلات بانکی، املاک یا گردشگری به راه انداختند که تعدادی از آن‌ها از مرحله استارتاپ هم گذر کرده و به شرکت‌های بزرگی تبدیل‌شده‌اند؛ اما استارتاپ‌های آموزش ICT طی سال‌های گذشته مقداری مظلوم واقع‌شده‌اند.

یزدانیان افزود: یکی از کارهای که سال آینده دانشکده برای آن برنامه دارد بزرگ کردن سایز استارتاپ‌های است که درزمینه آموزشی فعالیت می‌کنند. این کار به این معنا نیست که به آن‌ها پول دهیم یا موردحمایت مستقیم قرار گیرند. مهم این است که ما منظومه کسب‌وکار را برای آن‌ها به‌گونه‌ای فراهم و راهکارهای را پیش‌بینی کنیم تا منجر به بزرگ شدن سایز شرکت‌ها و استارتاپ‌های آموزشی در حوزه ICT شود.

توسعه آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال در دستور کار دانشکده پست و مخابرات

رئیس دانشکده پست و مخابرات در ادامه گفت: یکی از موضوعاتی که علاقه‌مندیم با جدیت آن را دنبال کنیم و اتفاقاً برای آن نیز برنامه‌هایی هم خواهیم داشت موضوع توسعه آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال است.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که سال آینده نقش تسهیل گری و نه تصدی‌گری خودمان را درزمینه? آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال در کشور را گسترش دهیم. به این معنا که قرار است بررسی کنیم در هر استانی چه شاخه‌ای از ICT امکان اشتغال بیشتری فراهم است و برای فعال کردن این ظرفیت از مؤسسات آموزشی و شرکت‌هایی که آموزش‌های مهارتی ارائه می‌کنند برای برگزاری دوره‌های منجر به اشتغال حمایت خواهیم کرد.

یزدانیان ادامه داد: بنابراین خود ما به دنبال این نیستیم که کلاس برگزار کنیم. مثلاً یک شرکت یا موسسه آموزشی وجود دارد که آموزش اپلیکیشین موبایل برگزار می‌کند. ما از این شرکت حمایت خواهیم که دوره‌های آموزشی در همان استان برگزار کند تا منجر به اشتغال شود.

انعقاد تفاهم‌نامه با انستیتو آموزش ICT افغانستان

رئیس دانشکده پست و مخابرات یکی از دیگر اقداماتی که ابتدای سال 98 شاهد به ثمر نشستن آن خواهیم بود انعقاد تفاهم‌نامه مشترک میان دانشکده پست و مخابرات و انستیتو آموزش ICT افغانستان برای برگزاری دوره‌های آموزشی خواهد بود گفت: سابقه همکاری ما با افغانستان به همان اوایل کنار رفتن طالبان از افغانستان بازمی‌گردد و اصلاً موسسه آموزشی ICT افغانستان که یک دانشگاه و یک مرکز آموزشی بسیار بزرگی است بر اساس تفاهم کشورهای مختلف برای بازسازی افغانستان در ژنو، توسط دولت جمهوری اسلامی ایران ساخته‌شده است.

وی افزود: در سفری که اواخر سال گذشته، وزیر مخابرات افغانستان به ایران داشت، یکی از محورهای درخواست او و هیئت همراه، توسعه همکاری‌های آموزشی بود. آن‌ها نخست از ما تقاضای همکاری برای طراحی دوره‌های آموزشی در زمینه‌های تکنولوژی و ICT و به‌ویژه پست و درزمینه آموزش مدیران پستی داشتند که گویا در این زمینه هم خیلی ضعف دارند.

یزدانیان ادامه داد: یکی دیگر از محورهای درخواستشان تجهیز آزمایشگاه موسسه آموزشی ICT افغانستان بود و موضوع سوم که از ما تقاضا داشتند بحث تربیت مربیان در موضوعاتی همچون 5G بیگ دیتا، کلود، IOT، بلاکچین، امنیت، شبکه‌های فیبرنوری و ارتباطات سریع فوق‌سریع، برنامه‌نویسی و بازاریابی تجارت الکترونیک بود.

رئیس دانشکده پست و مخابرات در خاتمه گفت: بر این اساس در حال تعامل با دوستان هستیم که پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای تهیه شود و در اختیار وزرای دو کشور قرار گیرد در جریان سفر آتی آقای جهرمی به افغانستان این تفاهم‌نامه به امضا برسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 317
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران