پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250159 تاریخ : 1395/09/09-13:22:44
,20,
برگزاری اجلاس کمیسیون مشتر ک در اواسط دی ماه

دکتر واعظی با رئیس جمهوری آذربایجان دیدار کرد

برگزاری اجلاس کمیسیون مشتر ک در اواسط دی ماه

دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که برای حضور در نمایشگاه بین المللی باکوتل در جمهوری آذربایجان بسر می برد با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  در این دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اعلام سلام ودرودهای دکتر روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، از ابراز همدردی ایشان نسبت به وقایع اخیر در کشورمان از جمله سانحه تصادم قطار تقدیر کرد و دو کشور را حامی و پشتیبان یکدیگر در حوادث و دوران سخت دانست.

دکتر واعظی  با تشریح اوضاع منطقه ای و ادامه بحران در کشورهای منطقه ابراز امیدواری نمود که کشورهای اسلامی و منطقه ای بتوانند با درایت و همکاری مشترک بر مشکل تروریسم و افراط گرایی فائق آیند.

دکتر واعظی همچنین ضمن استقبال از برگزاری اجلاس سه جانبه سران ایران، آذربایجان و روسیه و همچنین برگزاری دور دوم آن در کشورمان ابراز امیدواری کرد، نتایج آن اجلاس برای توسعه روابط نتیجه بخش باشد.

وی با اشاره به مناسبات دو جانبه و تصمیمات مقرر بین روسای جمهور دو کشور، ضمن اظهار خوشوقتی از حصول نتیجه توافقات قبلی، از جمله اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در سال گذشته و همچنین همکاریهای دو جانبه کشاورزی، بانکی و صنعتی، بر توسعه همکاریهای حمل ونقلی و اتصال راه آهن دو کشور و ارتقاء امنیت در مرزهای دو طرف تاکید و گفت: انشا ا... در اواسط دی ماه سال جاری، اجلاس کمیسیون مشترک در باکو برگزار خواهد شد.

دکتر واعظی در این ملاقات با ارائه گزارشی از دستاوردهای کشور در حوزه ICT از حضور در نمایشگاه سال جاری باکوتل که با حضور تعداد قابل توجهی از شرکتهای این حوزه از بخش های خصوصی و دولتی برگزار شده است، ابراز خرسندی کرد.

وی در این ملاقات با اشاره به ضرورت فراهم کردن تسهیلات کامل بانکی بر ضرورت همکاری بانکهای مرکزی دو کشور جهت توسعه روابط اقتصادی تاکید کرد.

دکتر واعظی همچنین از آمادگی شرکتهای ایرانی در زمینه مشارکت در فعالیت های زیرساخت جمهوری آذربایجان از جمله احداث نیروگاه برق و سایر زمینه ها خبر داد.

وی با استقبال از آغاز عملیات کارخانه داروسازی و اتومبیل سازی در آینده نزدیک، اظهار امیدواری کرد با همکاری دولت آذربایجان بیمارستانی در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

آقای علی اف نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام خود به دکتر روحانی با ابراز رضایت از پیشرفت روابط دو کشور و تاسف مجدد نسبت به حادثه قطار، تسلیت خود را به دولت و مردم کشورمان اعلام کرد.

وی طیف گسترده روابط را نمادی بردوستی و پیوندهای عمیق دو ملت و کشور معرفی و ضمن تشکر از روسای کمیسیون دو کشور اعلام آمادگی کرد که برای رفع موانع احتمالی پیشبرد فعالیتهای دو جانبه اقدام کند.

اقای علی اف، تروریسم و افراط گرایی را تهدید بزرگی برای منطقه و کل جهان برشمرد و مبارزه با داعش را  وظیفه همگانی دانست و از همکاریهای دو کشور در این زمینه ابراز رضایت نمود.

وی در مورد تحولات سوریه گفت: این مردم سوریه هستند که ضمن حفظ تمامیت ارضی کشورشان بایستی در مورد آینده آن تصمیم گیری کنند.

اقای علی اف از اجرای پروژه های زیرساخت و از جمله احداث کارخانه داروسازی و بیمارستان استقبال کرد و گفت: قطعاً ما از ادامه این همکاریها حمایت خواهیم کرد.

وی همکاریهای دو کشور در جمهوری نخجوان را نیز مورد توجه قرار داد و از اینکه بخشی از اجلاس کمیسیون مشترک در آینده در نخجوان برگزار می شود، استقبال کرد و خواستار مساعدتهای لازم کشورمان در این زمینه شد.

رییس جمهوری آذربایجان از تکمیل عملیات و اتصال راه آهن دو کشور در شهرهای آستارای دو کشور تشکر و ابراز امیدواری کرد که به زودی پروژه خط آهن آستارا- رشت که نه تنها برای دو کشور بلکه کل کریدور شمال و جنوب و اتصال اروپا به منطقه خلیج فارس و غرب آسیا مهم و قابل بهره برداری است، آغاز گردد.

وی تحقق این پروژه مهم و استراتژیک را در سایه دوستی و برادری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان دانست و امن و ثبات منطقه را در سایه فعالیت های رهبران دو کشور عنوان کرد.

آقای علیف با تاکید بر ادامه همکاریها در کلیه زمینه ها از جمله بانکی گفت: در حوزه ICT فعالیتها در حال پیشرفت است و مبادله تجاری دو کشور نیز به میزان 75 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

دکتر واعظی خاطر نشان کرد: نسبت اقلام تجاری برای کاهش تعرفه هارا افزایش داده و تجارت کاری دو کشور، تسهیل نماییم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 263
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران