پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 496611 تاریخ : 1398/10/25-16:44:15
,17,
برنامه ریزی برای اهدا و ثبت تندیس ساخت داخل به برترین های ساخت داخل

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت عنوان کرد:

برنامه ریزی برای اهدا و ثبت تندیس ساخت داخل به برترین های ساخت داخل

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت از ثبت تندیس ساخت داخل و اعطای آن به افرادی که نقش کلیدی در عمق ساخت داخل برعهده داشته اند، خبرداد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مهدی صادقی نیارکی صبح امروز در همایش بومی سازی و مهندسی ساخت داخلی قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت سیمان گفت: ما عهد کرده ایم که هرکجا بحث ساخت داخل است حضور پیدا کنیم و خدا قوت بگوییم به دست اندرکارانی که در این شرایط اقتصادی سخت، کمر همت به تولید بسته اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ساخت داخل ، اشاره ای به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در صنعت سیمان داشت و گفت: این صنعت به عنوان صنعتی کاربردی و راهبردی در حوزه ساخت داخل است و با بهم رسانی نیازها و توانمندی ها، نخستین میز ساخت داخل صنعت سیمان، که نوآورانه خواهد بود در اردیبشهت سال آینده برگزار شود.

صادقی نیارکی ارزبری بسیار ناچیز در این صنعت را نشانه عمق ساخت داخل در این صنعت دانست و اشاره کرد : در سال های گذشته با ایجاد شرکت هایی نظیر شرکت احداث صنعت، صنعت سیمان به سمت خوداتکایی در طراحی ساخت و ماشین الات صنعتی حرکت کرده است.

سرپرست معاونت امور صنایع با اشاره به تلاش و اهداف وزارت صمت در تعمیق ساخت داخل گفت: به دنبال زنجیره ارزش کارخانه سازی هستیم و در یک نهضت ساخت داخل سعی می کنیم که با سازندگان توافق کنیم که تبدیل به کنسرسیوم های تولیدی ، مشابه احداث صنعت شوند.

وی ادامه داد: در آنجایی که در بعضی از صنایع ما نگاه کاربردی و راهبردی داشته ایم همانند صنعت سیمان و فولاد و بخشی از صنعت پتروشیمی، زنجیره کارخانه سازی تا حدی شکل گرفته است.

وی افزود: نگاه توسعه صنعتی کشور در سال های گذشته باتوجه به مزیت هایی که صنایع انرژی بر داشته است. به سمت این صنایع حرکت داده شده لیکن لازم است در مسیر توسعه صنعتی به صنایع ساخت محور توجه ویژه ای شود.

صادقی نیارکی گفت: اگر ما سیمان را تولید و صادر می کنیم حتما کالایی است که با توجه به شرایط محیطی و پیرامونی ما است و یک برای ما مزیت است .

وی در ادامه صحبت های خود با توجه به عمق ساخت داخل سیمان گفت: ما آماده هستیم در وزات صنعت، معدن و تجارت و مرکز ساخت داخل به انجمن صنفی صنعت سیمان کمک کنیم که سازندگان تجهیزات در کنار شما بیایندتا درصنعت سیمان شاهد رویکرد نواورانه و ساخت تجهیزات باشیم.

وی با اشاره به ماموریت دوم این صنعت و توجه به حلقه بعد این صنعت گفت: حلقه بعد این صنعت تولید محصولاتی است بر پایه سیمان.و این بخش نیاز به نوآوری و R&D دارد و باید کمک کرد که زنجیره و شبکه ای در این بخش شکل بگیرد.

وی اظهار امیدواری کرد با تولیدات جدید و نوآورانه و همچنین با ساخت تجهیزات بتوان میز ساخت داخل صنعت سیمان را برگزار کرد.

صادقی نیارکی در ادامه با توجه به هدف گذاری وزارت صمت، به ساخت داخل 10 میلیارد دلار از واردات گفت: در قالب 9 میز ساخت داخل تاکنون در صنعت خودرو 275 میلیون یورو عقد قرار داد برای ساخت داخل و در صنعت مخابرات 118 میلیون یورو عقد قرار داد و تفاهم نامه انجام شده است.

سرپرست امور معاونت صنایع با اشاره به اینکه در صنعت پتروشیمی 60درصد عمق ساخت داخل داریم گفت: در 2 میز برگزار شده صنعت پتروشیمی حدود 100 میلیون یورو عقد قرار داد و تفاهنامه‌ برای خرید تجهیزات انجام شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران