پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251905 تاریخ : 1395/09/27-14:06:29
,10030,
برنامه اشتغال در سند توسعه گنجانده شود

برنامه اشتغال در سند توسعه گنجانده شود

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نمایندگان مجلس کمک کنند برای نخستین بار سیاست مشخصی برای اشتغال در سند توسعه ششم گنجانده شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی، عیسی منصوری با بیان اینکه مهاجرت، گذار از کشاورزی  و تخلیه روستاها مصادیقی است که فقط ما با آن مواجه نشده‌ایم چراکه روشی را در سیاست‌گذاری اقتصادی پیش‌ گرفته‌ایم که کشورهای نفتی همین راه را رفته و به همین مشکلات دچار شده‌اند، گفت: آذربایجان، ونزوئلا، کویت و بسیاری کشورهای دیگر سیاست‌هایی را بر اثر افزایش قیمت نفت اجرایی کردند و این مسائل در حوزه اشتغال مبتلابه تمام آنان است.

وی با اشاره به اینکه آنچه در کشور دنبال می‌کنیم و مورد توجه رئیس‌جمهور و وزیر تعاون است می‌تواند در آینده بخشی از مشکلات اشتغال را حل کند، افزود: در هیچ‌کدام از برنامه‌های توسعه بعد از انقلاب چیزی با عنوان سیاست اشتغال نداشته‌ایم و مناسب است مجلس در این زمینه کمک کند تا سیاست‌گذاری دقیق انجام شود تا مجریان بتوانند آن را اجرا کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر اشتغال به سمت خدمات می‌رود و کسی که از روستا به شهر می‌آید و فرصت صنعت نیز پیش رویش نباشد به سراغ مشاغل کاذب بخش خدمات خواهد رفت.

منصوری با بیان اینکه با این اوصاف ایجاد صنعت تکراری سنتی که اغلب درخواست‌های استان‌ها از این جنس است ما را به نتیجه دلخواه نخواهد رساند، اظهار داشت: اصلاح نظام آموزش عالی و مهارتی به‌گونه‌ای که منطبق بر نیاز هر منطقه آموزش داده شود ضرورت دارد و ما بر این اساس مطالعاتی انجام داده و اکنون دقیق می‌دانیم کدام رشته را باید در کدام استان تقویت کنیم تا اشتغال رخ دهد.

وی اضافه کرد: جمعیت ما حدود یک درصد جمعیت دنیا است و اگر بتوانیم یک درصد تولید ارزش حوزه «آی تی» را داشته باشیم رقم بسیار کلانی خواهد شد و از این نظر برنامه‌هایی در حوزه پروژه «ای تی» و «آی سی تی» در دستور کار است.

منصوری تصریح کرد: تولید محتوای آی تی ایجاد اشتغال می‌کند درحالی‌که منابع ما به سمت زیرساخت و شبکه رفته و در حوزه نرم‌افزاری کار چندانی نکرده‌ایم که در همین راستا 2 هزار میلیارد تومان با اشتغال 5 هزار نفر در مازندران سرمایه‌گذاری شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 309
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران