پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421050 تاریخ : 1397/08/19-16:49:57
,5,
برق‌رسانی به 2500 روستای کشور از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر

آخرین وضعیت برق‌رسانی به روستاهای کشور تا پایان مهرماه؛

برق‌رسانی به 2500 روستای کشور از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر

تعداد روستاهای برق‌دار شده تا پایان مهرماه به 57 هزار و 95 روستا با تعداد چهار میلیون و 497 هزار خانوار رسیده است که از این تعداد برق 229 روستا با دو هزار و 536 خانوار از طریق سیستم‌های انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، رسیدگی به وضعیت مناطق محروم در برنامه‌های صنعت برق کشور دارای اولویت خاصی است. در این میان جامعه روستایی کشور از متعهدترین، زحمتکش‌ترین و کم‌توقع‌ترین اقشار جامعه است و برق‌رسانی به روستاها می‌تواند نقش به سزایی در زدودن چهره محرومیت و افزودن به توانمندی‌های روستاییان ایفا نماید.

از این رو از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه تعداد 65 روستا با 758 خانوار از نعمت برق برخوردار شده‌اند که برای برقرسانی به این روستاها 107 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 42 کیلومتر شبکه فشار ضعیف روستایی احداث و تعداد 97 دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت 3.1 مگاولت آمپر نصب شده است.
بدین ترتیب تعداد روستاهای برق‌دار شده تا پایان مهرماه به 57 هزار و 95 روستا با تعداد چهار میلیون و 497 هزار خانوار رسیده است که از این تعداد برق 229 روستا با دو هزار و 536 خانوار از طریق سیستم‌های انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شده است.
همچنین طی سال‌های اخیر تعداد سه هزار و 260 خانوار عشایری و کوچ‌نشین در برخی از مناطق کشور از طریق دستگاه‌های تولید برق خورشیدی قابل‌حمل برق‌رسانی شده است.
براین اساس تاکنون 98 درصد روستاهای کشور و 99 درصد خانوارهای مناطق روستایی از نعمت برق برخوردار شده‌اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران