پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452493 تاریخ : 1398/01/18-18:22:53
,5,
برق فقط چهار درصد روستاهای سیلزده متصل نشده است

برق فقط چهار درصد روستاهای سیلزده متصل نشده است

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در سیل اخیر شبکه برق بیش از 2 هزار و 350 روستای کشور آسیب دید که تا این لحظه روشنایی بیش از 2 هزار و 260 روستا با شرایط ایمن و پایدار تامین شده و حدود 90 روستا باقی مانده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شرکت توانیر، محمدحسن متولی زاده افزود: بیشتر روستاهای فاقد برق در لرستان و در محاصره آب قرار دارند و فاقد مسیر دسترسی اند، با این حال همکاران صنعت برق درصددند با احداث چند کیلومتر خط جدید و دور زدن مسیرسیلاب، برق این روستاها را نیز در کوتاه ترین زمان ممکن وصل کنند.

وی ادامه داد: در سیل اخیر، یک هزار و 660 کیلومتر از شبکه های برق (بیشتر در بخش توزیع) و بیش از 720 دستگاه ترانس و پست توزیع در 23 استان کشور به طور جدی آسیب دید که بیش از 95 درصد قطعی برق مناطق در ساعت های اولیه حادثه برطرف شد.
متولی زاده از آمادگی 840 اکیپ اجرایی برق برای مقابله با سیل در مناطق پرحادثه و تامین بیش از 20 میلیارد تومان از منابع داخلی توانیر خبر داد.
وی دلیل قطع برق مناطقی از خوزستان را افزایش ارتفاع آب بویژه در مسیر رود کارون عنوان کرد که صنعت برق را ناچار ساخت برای حفظ ایمنی شهروندان، برق مناطقی را قطع کند که با هماهنگی مسئولان استان تخلیه شده است.
مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: تعداد قابل ملاحظه ای از دکل ها و تاسیسات برق در این مناطق دچار آبگرفتگی و خسارت شده است اما تخریب شبکه گزارش نشده و شبکه های توزیع برق استان پابرجاست.
بارندگی های شدید و سیل از بیست و هشتم اسفندماه گذشته آغاز شد و همه استان های کشور را درگیر کرد.
استان های گلستان، مازندران، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط اضطراری قرار گرفتند.
جاده های میان شهری در این نواحی بسته و بسیاری از خانه ها در شهرها و روستاها ویران شد. 
پزشکی قانونی کشور آمار قربانیان سیل تا هفدهم فروردین ماه را 70 نفر اعلام کرد. در این مدت دستکم 600 نفر مصدوم و نزدیک به یکصد هزار نفر بی خانمان شدند. 
همچنین دستکم چهار هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد شد و هزاران راس دام از بین رفت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 296
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران