پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494691 تاریخ : 1398/09/13-17:57:01
,17,4,
برزیل ادعای ترامپ درمورد کاهش عمدی ارزش پول ملی را رد کرد

برزیل ادعای ترامپ درمورد کاهش عمدی ارزش پول ملی را رد کرد

رئیس‌جمهوری برزیل روز چهارشنبه (13 آذرماه) ادعای دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر کاهش عمدی ارزش پول ملی در برابر دلار را رد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از خبرگزاری رویترز از سائوپائولو، « ژائیر بولسونارو » در حالی به این ادعا پاسخ داد که ترامپ قصد دارد تعرفه‌هایی بر کالاهای وارداتی از برزیل و آرژانتین وضع کند.

ترامپ دوشنبه این هفته (11 آذرماه) به اعمال محدودیت‌های تجاری علیه برزیل و آرژانتین اشاره کرد و در توئیتر خود نوشت: برزیل و آرژانتین ناظر بر کاهش ارزش بسیار زیاد پول خود بوده‌اند که برای کشاورزان ما خوب نیست؛ بنابراین از اکنون تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم وارداتی از آن کشورها به آمریکا، از سرگرفته خواهد شد.

وی همچنین نوشت: فدرال رزرو(بانک مرکزی آمریکا) نیز باید اقداماتی انجام دهد تا کشورهایی که تعدادشان زیاد است، از دلار قوی ما با کاهش بیشتر ارزش پولشان منتفع نشوند. این مساله، کار را برای تولیدکنندگان و کشاورزان ما برای صادرات منصفانه کالاهایشان، بسیار سخت می‌کند.

این اظهارات ترامپ با واکنش رئیس جمهوری برزیل همراه شد. بولسونارو که خود را متحد نزدیک همتای آمریکایی‌اش نامیده، گفته هنوز از ترامپ ناامید نشده، ‌زیرا تعرفه‌های وعده داده شده هنوز به اجرا درنیامده است.
رئیس جمهوری برزیل ضمن تلاش برای کم‌اهمیت جلوه دادن تهدید ترامپ، پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود، از همتای آمریکایی‌اش خواهد خواست تا درک بیشتری از وضعیت برزیل داشته باشد.

بولسونارو افزود: امیدوارم ترامپ وضعیت ما را درک کند و بدین شکل ما را تنبیه نکند. مطمئنم که اخبار خوبی از سوی ترامپ خواهیم شنید.
دو کشور آمریکا و برزیل در گذشته برای برقراری مناسبات تجاری تلاش کرده و همچنین در سال جاری در زمینه رفع موانع موجود مذاکراتی داشته‌اند.

در همین حال وزارت کار و تولید آرژانتین نیز با صدور بیانیه‌ای با اعلام اینکه از واشنگتن خواسته است در مورد این موضوع شفاف‌سازی کند، تاکید کرد این تصمیم به صادرات آرژانتین لطمه وارد می‌کند.9109
این وزارتخانه همچنین تصریح کرد، پیشرفت‌هایی در مذاکرات با دولت برزیل در مورد اقدام مشترک در برابر تهدید ترامپ حاصل شده است.

«دانته سیسا » وزیر کار و تولید آرژانتین گفت، دولت این کشور مذاکرات با آمریکا را برای دریافت جزئیات بیشتر این تصمیم آغاز کرده است. این یک اقدام غیرمنتظره برای ما و دولت برزیل محسوب می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران