پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446175 تاریخ : 1397/10/26-15:09:49
,17,21,
بررسی پیشنهاد واریز درآمدهای نفتی به حساب ایجاد زیرساخت‌های تولیدی

خادمی تشریح کرد:

بررسی پیشنهاد واریز درآمدهای نفتی به حساب ایجاد زیرساخت‌های تولیدی

عضو کمیسیون انرژی مجلس پیشنهاد حذف درآمد نفتی از بودجه تلنگری برای عبور از درآمد نفتی دانست و گفت: غیرشفاف بودن بودجه کل کشور جایی برای اجرای پیشنهادات حذف درآمد نفت از بودجه سالانه نگذاشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، هدایت‌الله خادمی با اشاره به تصویب "پیشنهاد حذف درآمد نفت از بودجه سنواتی" در کمیسیون انرژی و ارسال آن به کمیسیون تلفیق بودجه سال 98جهت بررسی و تصویب، گفت: اگرچه تصویب "پیشنهاد حذف درآمد نفت از بودجه سنواتی و واریز آن به یک صندوق جداگانه برای ایجاد زیرساخت‌های تولیدی" با توجه به نیاز و وابستگی شدید به این درآمد در کمیسیون تلفیق دور از ذهن است اما در کمیسیون انرژی رای لازم را کسب کرد.

دلیل مشکلات اقتصادی امروز جامعه؛ خام فروشی در طی 40 سال

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خام‌فروشی نفت طی 40 سال گذشته و تک محصولی بودن اقتصاد کشور سبب شده اکنون در شرایط تحریم مشکلات عدیده اقتصادی به بدنه جامعه فشار وارد شود.  

بیش از 50درصد درآمدهای کشور وابسته به نفت است

وی با بیان اینکه بیش از 50درصد درآمدهای کشور وابسته به نفت است لذا حذف این درآمدها مشکلات اقتصادی کشور را بیشتر می‌کند، افزود: اکنون دولت و مجلس ناچار هستند پیشنهاد حذف یکباره درآمد نفتی را از بودجه کشور ارائه دهند در حالی که بهتر بود در طول 4 دهه گذشته بخشی از این درآمد صرف ایجاد زیرساخت‌ها و کارهای اساسی می‌شد.  

غیرشفاف بودن بودجه کل کشور جایی برای اجرای پیشنهادات حذف درآمد نفت از بودجه سالانه نگذاشته است

خادمی معتقد است غیرشفاف بودن بودجه کل کشور، همچون بودجه و هزینه شرکت‌های دولتی جایی برای اجرای پیشنهاداتی همچون حذف درآمد نفت از بودجه سالانه و واریز آن به یک صندوق جداگانه برای ایجاد زیرساخت‌های تولیدی نگذاشته است.

احتمال کسب رای "پیشنهاد حذف درآمد نفت از بودجه سالانه" در کمیسیون تلفیق پایین است

خادمی اضافه کرد: اگرچه احتمال کسب رای "پیشنهاد حذف درآمد نفت از بودجه سالانه و واریز آن به یک صندوق جداگانه برای ایجاد زیرساخت‌های تولیدی" در کمیسیون تلفیق بسیار پایین است اما این پیشنهاد تلنگری برای عبور از این درآمد و رفتن به سمت درآمدهای غیرنفتی است.

به اعتقاد عضو کمیسیون انرژی مجلس درآمد حاصل از فروش نفت‌خام باید در سال‌های گذشته صرف تولید بنزین، گازوییل و ساخت پالایشگاه می‌شد چراکه اکنون در شرایط تحریم بودجه امکان ایجاد زیرساخت‌ها کمتر شده است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 294
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران