پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 493004 تاریخ : 1398/08/12-15:58:49
,10028,10032,16,
بررسی مشکلات معلولان/ نبود امکانات شهری و مناسب سازی مهمترین مشکل

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان مطرح کرد؛

بررسی مشکلات معلولان/ نبود امکانات شهری و مناسب سازی مهمترین مشکل

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان از بررسی مسائل و مشکلات معلولان خبر داد و گفت: نبود امکانات شهری، عدم مناسب سازی اماکن و معابر و موانع فرهنگی در ازدواج، از مهمترین مشکلات معلولان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،علی همت محمود نژاد در مورد جلسه ای که با مدیران تشکل‌های معلولان استان آذربایجان شرقی در خصوص مسائل و مشکلات معلولان برگزار شد گفت: در این جلسه تشکل غیر دولتی معلولان استان آذربایجان شرقی حضور داشتند.

وی اظهار داشت: در این جلسه با شهردار تبریز تماس گرفته شد و او وعده رایگان شدن حمل و نقل عمومی در تبریز را همانند تهران به معلولان این شهر داد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی گفت: در این نشست معلولان در خصوص عدم اجرای قانون 3 درصدی استخدام معلولان در مراکزی که بودجه خود را از بهزیستی دریافت می‌کنند و همچنین نبود امکانات شهری و مناسب سازی و شهریه دانشجویان معلول گلایه هایی مطرک کردند.

محمود نژاد با اشاره به اینکه معلولان خواستار مناسب سازی فضا ها برای ناشنوایان و تشکیل دادگاه ویژه ناشنوایان با توجه به تفاوتهای زبانی آنها شدند، افزود: همچنین عدم داشتن تنفس وام اشتغال معلولان مورد گلایه تشکل‌های معلولان بود.

وی اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان تشکل‌های معلولان انتظار داشتند تا هنگام واگذاری مراکز به بخش خصوصی اصل 44 سهمیه سه درصدی معلولان پایمال نشود و عدم دسترسی معلولان برای امداد رسانی از طریق 110 ، آتش نشانی و سایر نهادهای کمک رسان از جمله موضوعاتی بود که مطرح و مورد توجه همگان قرار گرفت.

به گفته وی، همچنین در این نشست برخی از معلولان از انجام آزمایشات رایگان ژنتیک توسط بهزیستی تشکر کردند و برخی از معلولان نیز با گلایه از موانع فرهنگی در خصوص ازدواج معلولان خواستار هموار شدن ازدواج این افراد ، ارتقاء کمک هزینه ازدواج آنها و اجرای بخشنامه تضاد منافع شدند.

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان، تاکید کرد: سال گذشته سه و نیم میلیارد تومان از طرف سازمان برنامه و بودجه برای مناسب سازی اماکن دولتی در شهر تبریز در نظر گرفته شده است.

و خواستار اجرای بخشنامه تضاد منافع در سازمان بهزیستی شده اند لازم به یادآوری است این بخشنامه حدود 20 روز پیش از سوی رئیس سازمان بهزیستی کشور تصویب و ابلاغ شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 560
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران