پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 377060 تاریخ : 1397/06/31-16:23:44
,17,
بررسی مشکلات شرکت‌های ایرانی و اروپایی در مبادلات تجاری

دیدار خسروتاج با سفیر اتریش و رایزنان تجاری-اقتصادی کشورهای اروپایی؛

بررسی مشکلات شرکت‌های ایرانی و اروپایی در مبادلات تجاری

مشکلات شرکت های ایرانی و اروپایی در امر مبادلات تجاری-تولیدی فیمابین، در نشست ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، سفیر اتریش در ایران و رایزنان تجاری-اقتصادی کشورهای اروپایی مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در این نشست، مجتبی خسروتاج خواستار گزارش اقدامات اجرایی صورت گرفته این کشورها در موضوع خروج آمریکا از برجام و تدابیر اندیشیده شده برای حفظ روابط گردید.

بخشی از مشکلات مطرح شده در این جلسه مربوط به امور بانکی در زمینه کمبودهای یورو بود که خسروتاج در این خصوص گفت: باید موضوعات کلیدی ارتباطات بانکی هرچه سریع تر توسط کشورهای اروپایی اجرایی شود تا منابع یورویی برای اختصاص به امر تجارت با اروپا فراهم گردد و محدودیتی در کار تامین پیش نیاید.

در این نشست طرف‌های اروپایی به موضوع سرمایه‌گذاری خارجی و مشکلاتی که در انتقال سود سرمایه وجود داشت اشاره کردند که ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران در تشریح دلایل به وجود آمده اظهار داشت: تحریم و محدودیت بانکی باعث می‌شود منابع لازم در اختیار نباشد. در ضمن نرخ رسمی ارز کشور در حال حاضر صرفا برای کالاهای یارانه‌ای و سوبسیدی پرداخت و نه پرداخت دیگری، منظور شده است. همچنین، دلایل و سیاست های دولت برای ممنوعیت برخی از اقلام وارداتی و صادراتی توضیح داده شد.

در این جلسه اعلام شد استفاده از ارز صادراتی با ترتیباتی برای صادرکننده بلامانع است، مجوز دولت در مورخه 1397/06/21 برای واردات بدون انتقال ارز کالاهای موجود در گمرکات موجب تسریع در ترخیص و حل و فصل برخی از مشکلات واردکنندگان کالاهای اروپایی خواهد بود.

گفتنی است، طرف‌های اروپایی در این جلسه بر قابل پیش‌بینی بودن سیاستها و شفافیت آن برای فعالیت بخش خصوصی و برنامه ریزی آنها، تاکید داشتند تغییرات در فهرست اقلام ممنوعه با اعلام و فرصت کافی باشد تا برای فعالین اقتصادی ایجاد مشکل نکند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 229
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران