پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444654 تاریخ : 1397/10/11-12:39:56
,17,21,
بررسی طرح مالیات بر عایدی مسکن در مجلس متوقف نشده است/ سوداگران از بازار کوچ می کنند

علوی پاسخ داد:

بررسی طرح مالیات بر عایدی مسکن در مجلس متوقف نشده است/ سوداگران از بازار کوچ می کنند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس توضیحاتی را درباره وضعیت بررسی طرح مالیات بر عایدی مسکن در دو کمیسیون اقتصادی مجلس و کمیسیون عمران مجلس ارائه کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوعات مطرح شده در رسانه ها درباره توقف طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن در کمیسیون های اقتصادی و عمران مجلس، گفت: این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی بوده و کمیته مربوطه نشست هایی را برای رسیدگی به آن برگزار کرده است.

مخالفت کمیسیون عمران مجلس با کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کمیسیون عمران مجلس نیز نشست هایی برای بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن برگزار شد و در نهایت اعضای کمیسیون با کلیات آن به عنوان کمیسیون فرعی مخالفت کردند.

مقابله قانون مالیات بر عایدی سرمایه با دلالان حوزه مسکن

وی با بیان اینکه من موافق اعمال سیاست های مالیاتی بر حوزه مسکن هستم، گفت: اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن می تواند از دلال بازی و سوداگری در این حوزه جلوگیری کند.

بازار مسکن یکی از بازارهای جذاب برای فعالیت دلالان است

علوی ادامه داد: در شرایط کنونی بازار مسکن به عنوان یکی از بازارهای جذاب برای فعالیت سوداگران شناخته می شود و آن ها به راحتی سرمایه خود را به این بخش منتقل کرده و به اقدامات سوداگرایانه دست می زنند که این مسئله نتیجه ای جزء افزایش قیمت مسکن ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: مخالفان طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن معتقد بودند که با اجرای این قانون، قیمت مسکن افزایش خواهد داشت و این مسئله خود به افزایش تلاطمات بازار دامن می زند، همچنین مخالفان تأکید می کردند با اجرای سیاست های مالیاتی در حوزه مسکن، سرمایه های متمرکز در این حوزه به بازارهای دیگر مانند بازار سکه و طلا منتقل شده و این مسئله موجب تلاطم در آن بازارها می شود.

اعمال سیاست های نظارتی و مالیاتی بر حوزه مسکن ضروری است

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من استدلال مخالفان ناقض این دغدغه نیست که در شرایط کنونی اعمال سیاست های نظارتی و مالیاتی بر حوزه مسکن ضروری است، از این رو می توان در گام نخست، قانون مالیات بر عایدی سرمایه را در حوزه مسکن اجرایی کرد و سپس در بازارهای دیگر نیز عملیاتی شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 296
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران