پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465577 تاریخ : 1398/03/08-17:02:00
,17,6,
بررسی راهکارهای اجرایی جهت تسریع در تامین و جبران کمبود قطعات خودرو

بررسی راهکارهای اجرایی جهت تسریع در تامین و جبران کمبود قطعات خودرو

در نشست مشترک معاون امور صنایع با تعدادی از نمایندگان تشکل‌های صنعت قطعه سازی و خودرو‌سازی کشورمان راهکارهای اجرایی جهت تسریع در تامین و جبران کمبود قطعات که منجر به تولید خودروهای ناقص شده است، بررسی و تصمیات لازم در این راستا اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فرشاد مقیمی در این نشست با تاکید بر ضرورت ایجاد هم افزایی در صنعت خودرو و همراهی قطعه سازان با تولیدکنندگان این صنعت اظهارداشت: حفظ و صیانت از صنعت خودرو که قطعه سازی نیز جزیی از این زنجیره به شمار می رود یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رود و وزارت صنعت، معدن وتجارت همواره بررفع مشکلات این بخش همانند سایر صنایع کشور تاکید دارد.

وی افزود: صنعت خودرو از صنعت قطعه سازی جدا نیست و همه در کنارهم باید به توسعه این صنعت استراتژیک کمک نماییم.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت از تمامی دست اندرکاران این صنعت اعم از قطعه سازان و خودروسازان خواست که با همدلی و همراهی همانند سال های گذشته نسبت به رفع مشکلات پیشگام باشند تا با تسریع در افزایش عرضه خودرو به بازار میزان تعهدات به مشتریان کاهش یافته و بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز این صنعت تامین شود.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با تاکید بر تکمیل خودروهای ناقص خطاب به دوخودروساز بزرگ خواستار ارایه برنامه زمانبندی مشخص جهت تکمیل و تحویل به موقع خودروهای موجود در کارخانه ها شد.

مقیمی با تاکید بر رضایت مشتریان خاطر نشان‌کرد: با همکاری یکدیگر باید راهکارهای لازم برای تکمیل خودروهای ناقص بکار گرفته شود تا با عرضه بخش عمده ای از این خودروها به بازار شاهد ایجاد آرامش در فضای کنونی بازار باشیم.

وی در ادامه رفع مشکلات تخصیص ارز، کمبود نقدینگی قطعه سازان و تسریع در ترخیص قطعات مورد نیاز صنعت خودرو از گمرک را ازمهمترین مشکلات این صنعت برشمرد و خاطر نشان کرد: وزارت صنعت، معدن وتجارت با همکاری بانک مرکزی بدنبال اجرای راهکارهایی جهت تسریع در تخصیص ارز به صنعتگران این بخش است.

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت همچنین در این نشست با تاکید ضرورت شناسایی و رصد وضعیت واحدهای صنعتی خاطر نشان‌کرد: تشکل‌های تخصصی باید نسبت به وضعیت واحدهای صنعتی حساس باشند و وزارت صنعت، معدن وتجارت را در جریان وضعیت واحدهایی که با ظرفیت پایین مشغول به کار هستند و یا متوقف شده اند ،قرار دهند تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات این واحدها اقدام لازم صورت گیرد.

پیگیری عمق ساخت داخل

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش باردیگر بر تمرکز بر عمق ساخت داخل و شناسایی توانمندی های تولیدکنندگان در توسعه ساخت قطعات خودرو در کشور تاکید کرد و افزود: در شرایطی که تحریم، اقتصاد به ویژه تولید کشورمان را هدفگذاری کرده است همراهی و هماهنگی در این صنعت بیش از پیش به صیانت از این صنعت مهم کمک خواهد کرد.

به گفته مقیمی بسیاری از توانمندیهایی که در سنوات گذشته در صنعت خودرو بدست آمده، دستاورد ناشی از تحریم های گذشته است.

وی افزود: مردم همیشه در شرایطی که محدودیت ها علیه کشورمان شدت پیدا کرده است، متحدتر در صحنه حاضر شده و بسیاری از اقدامات نیز در همین دوران ظهور و بروز داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اظهار امیدواری کرد با اجرای پروژه های ساخت داخل بتوانیم شاهد جهش بزرگی در داخلی سازی صنعت خودرو در کشورمان باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 358
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران