پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352443 تاریخ : 1397/04/26-11:27:08
,12,17,
بررسی تعداد سرانه کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی در اردیبهشت 1397

گزارش

بررسی تعداد سرانه کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی در اردیبهشت 1397

در این گزارش به منظور بررسی نحوه توزیع و میزان نفوذ ابزارهای پذیرش، تعداد و سرانه هر یک از ابزارهای فعال سیستمی در استان های مختلف را مورد بررسی قرار داده ایم.

به گزارش بانک و صنعت، طبق گزارش ارایه شده از شاپرک ، برخلاف کارتخوان فروشگاهی، خدمات ابزارهای پذیرش اینترنتی و موبایلی لزوما به منطقه و یا استان خاصی تعلق ندارد و از سایر نقاط کشور نیز امکان استفاده از خدمات این ابزارها فراهم است.

بنابراین سرانه ابزارهای پذیرش اینترنتی و موبایلی برای هر استان معنای دقیقی  ندارد. اطلاعات مربوط به تعداد توزیع شده کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی در 5 استان دارای بیشترین تعداد کارتخوان فروشگاهی فعال و تغییرات آن در اردیبهشت ماه 1397 نسبت به فروردین ماه می باشد که در جدول ذیل قابل مشاهده است.

 

 

طبق جدول بالا استانهای تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان به ترتیب دارای بیشترین تعداد کارتخوان فروشگاهی فعال در اردیبهشت 1397 بوده اند.

 

بیشترین تعداد سرانه کارتخوان فروشگاهی
بیشترین تعداد سرانه کارتخوان فروشگاهی به ترتیب به استان های یزد، هرمزگان و تهران و کمترین آن به ترتیب به استانهای سیستان و بلوچستان، لرستان و کرمانشاه تعلق گرفته است. لازم به ذکر است که به منظور انجام محاسبات سرانه ابزار کارتخوان فروشگاهی هر استان از جمعیت بالای 18 سال کشور بر اساس سرشماری سال 1395 استفاده شده است. بر همین اساس در اردیبهشت ماه 1397 ، تعداد سرانه ابزار کارتخوان فروشگاهی در کل کشور 0.1449 عدد به ازای هر فرد بالای 18 سال ( 1،449 ابزار به ازای هر 10،000 فرد بالای 18 سال) بوده است که این آمار نیز در جدول ذیل قابل مشاهده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 259
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران