پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 453151 تاریخ : 1398/01/27-15:13:30
,25,
بررسی بخشی از مناطق سیلابی استان‌های گلستان و خوزستان با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای

به همت گروه دورسنجی مدیریت ژئومتیکس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور محقق شد:

بررسی بخشی از مناطق سیلابی استان‌های گلستان و خوزستان با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای

تصاویر تهیه شده مربوط به ماهواره لندست 8 و سنجنده OLI مربوط به بخشی از مناطق سیلابی استان‌های گلستان و خوزستان به همت کارشناسان گروه دورسنجی مدیریت ژئومتیکس این سازمان تهیه و منتشر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌ عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، تصاویر ارائه شده مربوط به بخش‌هایی از استان‌های گلستان وخوزستان در دو بازه زمانی قبل (14/12/1397) و بعد (16/01/1398) از وقوع سیلابی است که با توجه به شرایط جوی حاکم بر این دو منطقه مبنای انتخاب تصاویر و تاریخ آنها براساس کمترین میزان پوشش ابر و با کیفیت‌ترین تصاویر در دسترس از نظر جوی در ماه‌های اسفند97 و فروردین98 بوده است.

گفتنی است، ترکیب باندی تصاویر 654 در محیطRGB است و در این تصاویر پوشش گیاهی بازتاب سبزرنگ وپهنه‌های آبی بازتاب آبی تیره تاسیاه رنگ دارند. 
شایان ذکر است، ماهواره لندست 8 دارای 11 باند طیفی در محدوده¬های مرئی،مادون قرمزکوتاه و حرارتی است که باندهای 10و 11متر با قدرت تفکیک مکانی 100متر در محدوده مادون قرمز حرارتی و باندهای 2 تا 7 در محدوده¬های مادون قرمزمرئی تا کوتاه باقدرت تفکیک مکانی 30 مترقراردارند.
تصاویر ماهواره لندست 8 تقریبا مشابه تصاویر سنجندهETM ماهواره لندست 7هستند، اما امکان تصویربرداری به روز(بادوره بازگشت16روزه) و باندهای متعددتر امکان پردازش و تفسیردقیق‌تری را فراهم می‌کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران