پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494095 تاریخ : 1398/09/04-10:42:30
,17,10033,
بررسی ابزارهای نوین بیمه‌ای برای پوشش قراردادهای زیربنایی

در دهمین نشست کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق بازرگانی تهران مطرح شد

بررسی ابزارهای نوین بیمه‌ای برای پوشش قراردادهای زیربنایی

در دهمین جلسه کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران پیرامون تضامین قراردادهای حوزه انرژی در بستر بیمه‌های اتکایی بحث و تبادل‌نظر شد. همچنین در این نشست، چالش‌ها و فرصت‌های بلاکچین در حوزه انرژی و محیط‌زیست مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، در ابتدای این جلسه رییس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران به بیان برخی اخبار و اتفاقات مهم حوزه انرژی پرداخت و گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که تولید نفت اوپک در ماه اکتبر روزانه 29 میلیون و 590 هزار بشکه رسیده که نسبت به ماه سپتامبر، 650 هزار بشکه افزایش داشته است.

رضا پدیدار همچنین با استناد به گزارش‌های بین‌المللی، با بیان اینکه تولید نفت آمریکا رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده و به 12.4 میلیون بشکه در روز رسیده است، گفت: تولید نفت ایالات متحده آمریکا 600 هزار بشکه نسبت به ماه قبل میلادی افزایش داشته است.

وی در عین حال تصریح کرد که تولید نفت خام روسیه در ماه اکتبر امسال به 11 میلیون و 230 هزار بشکه در روز رسیده که در مقایسه با ماه قبل از آن (سپتامبر) اندکی کاهش داشته است.

رییس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران سپس افزود: بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضا برای نفت خام در سال 2020 میلادی به میزان 1.2 میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.

پدیدار در ادامه به برخی اخبار حوزه صنعت برق نیز اشاره کرد و با بیان اینکه به گفته مسئولان توانیر، تا سال 1400 در حدود 3 هزار مگاوات نیروگاه کشور بازنشسته می‌شود، افزود: وزیر نیرو در نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق اعلام کرد که 2350 نیروگاه خورشیدی در کشور در حال احداث است و تاکنون نیز 3558 نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک در کشور نصب شده و حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از 124 هزار میلیارد ریال رسیده است.

در ادامه این جلسه، غنی‌زاده، رییس کمیته تضامین صنعت احداث انرژی، طی گزارشی به تشریح ابزارهای نوین بیمه‌ای برای پوشش قراردادهای طرح‌های زیربنایی پرداخت. وی در گزارش تشریحی خود، با تاکید بر اینکه طرح‌ها و پروژه‌ها باید به بخش‌خصوصی واگذار و از این بخش نیز تضامین گرفته شود، پیشنهاد ایجاد هلدینگ مشورتی را مطرح کرد.

همچنین در ادامه این جلسه، موضوع ظرفیت‌های صنعت بلاکچین در صنعت انرژی و محیط‌زیست توسط مدیر توسعه کسب‌و‌کار شرکت ایران ارقام به بحث گذاشته شد و فعالان اقتصادی حاضر در این نشست پیرامون آن به گفت‌و‌گو نشستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 250
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران