پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305209 تاریخ : 1396/07/06-12:17:47
,17,12,
برداشت قبل از سررسید چقدر جریمه دارد

گزارش

برداشت قبل از سررسید چقدر جریمه دارد

برداشت قبل از سررسید سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلند مدت در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری چقدر جریمه دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در پی کاهش نرخ سود سپرده ها از تاریخ یازدهم شهریور ماه سال جاری بسیاری از مشتریان بانک‌ها و موسسات اقدام به افتتاح سپرده یکساله کرده اند. 

معمولاً در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری افتتاح سپرده بلند مدت و برداشت پیش از سررسید آن دارای جرائمی است. بانک به این دلیل سودی بیشتر از سپرده های کوتاه مدت به مشتریان دارای سپرده بلند مدت می دهد که می‌تواند بیشتر از سپرده های کوتاه مدت بر روی آنها حساب کرده و برای خود سودآوری داشته باشد. به همین جهت است که سود سپرده های کوتاه مدت 10 درصد و بلند مدت 15 درصد تعیین شده است. 

بر اساس بخشنامه های بانک مرکزی برداشت پیش از سررسید سپرده های بلند مدت دارای جرایمی است. به عنوان مثال اگر سود سپرده های بلند مدت یکساله 15 درصد و سه ماهه 12 درصد تعیین شود و مشتری بخواهد قبل از سه ماه سپرده خود را برداشت کند، بانک سودی معادل یازده و نیم درصد برای مشتری در نظر می‌گیرد. به همین ترتیب اگر سود سپرده های شش ماهه 14 درصد باشد و قبل از شش ماه برداشت وجه کنند، سودی معادل 13 و نیم درصد از ابتدای زمان سپرده گذاری محاسبه و مشتری پرداخت می شود. 

همچنین اگر برداشت وجه از بین شش ماه تا نه ماه باشد و سپرده نه ماهه نیز چهارده و نیم درصد تعیین شده باشد سودی معادل 14 درصد به مشتری پرداخت می شود. به عبارت دیگر سود متناسب با مدت زمان سه ماه شش ماه و 9 ماهه منهای نیم درصد از ابتدای مدت سپرده گذاری محاسبه و مشتری پرداخت می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران