پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464327 تاریخ : 1398/02/22-09:16:11
,17,6,
برای توسعه داخلی سازی قطعات خودرویی به طور جدی از قطعه سازان حمایت می شود

رحمانی:

برای توسعه داخلی سازی قطعات خودرویی به طور جدی از قطعه سازان حمایت می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای توسعه داخلی سازی قطعات خودرویی باید قطعه سازان توانمند جذب و به طور جدی از آنها حمایت شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونان وزارتخانه افزود: قطعه سازانی که توان ساخت قطعات را دارند باید حمایت شود. 

وی با بیان اینکه باید با تولیدات بی کیفیت نیز برخورد شود، تاکید کرد: برای شناسایی قطعه سازان توانمند، اطلاعیه قبلی در رسانه ها تکرار شود.
رحمانی خاطر نشان کرد: در شرایطی که توان ساخت داخل داریم، باید از قطعه سازان توانمند داخلی در قالب بسته های حمایتی و تشویقی حمایت شود.
با توجه به پیش بینی تولید یک میلیون و 250 هزار دستگاه خودرو در سال 98، قطعه سازان به 15 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه و سایر اقلام نیاز دارند.
قرار شد برای تزریق نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی، 11 هزار میلیارد تومان در 2 بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و 844 میلیون یورو بود که تاکنون چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی ریالی پرداخت شده است.
آمارها نشان می دهد نزدیک به هزار و 200 قطعه ساز در زنجیره تامین داخلی حضور دارند که توانمندسازی آنها و رفع موانع تولید می تواند سبب تقویت گوشه ای از نیاز بازار به کالاهای ایرانی شود.
رهبر معظم انقلاب امسال را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 372
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران