پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421518 تاریخ : 1397/08/26-12:13:33
,16,
برای اجرای فراگیر قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، به کمک رسانه‌ها نیازمندیم

انتظامی‌

برای اجرای فراگیر قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، به کمک رسانه‌ها نیازمندیم

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با انتقاد از عدم پیوستن بعضی دستگاه‌ها به سامانه این قانون، از رسانه‌ها و خبرنگاران خواست دستگاه‌های بی اعتنا را معرفی کنند تا تحت فشار افکار عمومی مجبور به پاسخگویی شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، حسین انتظامی افزود: پس از گذشت 15 ماه از راه اندازی سامانه، توجیهی ندارد هنوز دستگاه‌های مهمی نسبت به آن و مطالبه مردم بی توجه باشند.

انتظامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کیفیت پاسخگویی به درخواست های مردمی برای دسترسی به اطلاعات، اولویت اصلی کمیسیون است افزود: مدیران معرفی شده برای پاسخگویی از طرف دستگاه‌ها، افزایش کیفیت پاسخ‌ها را مدنظر قرار دهند چون قانون اجازه نمی‌دهد پاسخ های بی ارتباط ، ناکافی ،موهوم و رفع تکلیفی بدهیم .

سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آدرس الکترونیکی foia.iran.gov.ir از تیرماه 96 آغاز به کار کرده است و در حال حاضر حدود 500 دستگاه به آن پیوسته اند.

مردم می‌توانند برای ثبت‌نام به این سامانه مراجعه و درخواست های خود را نسبت به این دستگاه‌ها ثبت کنند و طبق قانون نیز دستگاه‌ها موظفند ظرف حداکثر 10 روز پاسخ درخواست‌ها را در حساب کاربری سؤال کننده درج کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 259
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران