پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 514922 تاریخ : 1399/04/04-12:35:46
,13,
برآورد تولید 14 میلیون تن گندم /خرید تضمینی از 3 میلیون تن گذشت

مجری طرح گندم خبر داد:

برآورد تولید 14 میلیون تن گندم /خرید تضمینی از 3 میلیون تن گذشت

مجری طرح گندم وزارت جهاد با بیان اینکه برآورد تولید گندم در سال زراعی جاری 14 میلیون تن است،گفت: از آغاز فصل برداشت تا تاریخ سوم تیرماه سال جاری، 3 میلیون و 656 هزارتن گندم خریداری شده است.

به گزارش بانک و صنعت، اسماعیل اسفندیاری ‎پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی درباره آخرین وضعیت تولید گندم در کشور، گفت: تاکنون برداشت گندم از یک میلیون و 843 هزار هکتار از مزارع گندم آبی و دیم انجام شده است.

وی ادامه داد: برداشت در مناطق معتدل و اقلیم سرد نیز آغاز شده که حدود 30 درصد سطح زیر کشت گندم را شامل می شود.

اسفندیاری پور با بیان اینکه برداشت گندم تا اواسط شهریورماه ادامه دارد، یادآور شد: از آغاز فصل برداشت تا تاریخ سوم تیرماه سال جاری، 3 میلیون و 656 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی اعلام کرد: تاکنون ارزش خرید تضمینی گندم 9 هزار و 228 میلیارد تومان بوده که تا روز دوم تیرماه از این مبلغ، 5 هزار و 740 میلیارد تومان پرداخت شده است.

مجری طرح گندم ادامه داد: پرداخت یک هزار میلیارد تومان نیز در دستور کار قرار دارد.

اسفندیاری پور گفت: میزان خرید تضمینی امسال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 5.2 درصد بیشتر بوده و تاکنون 48 درصد از مجموع خرید تضمینی سال گذشته انجام شده است.

وی درباره برآورد میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری، تصریح کرد: پیش بینی می شود حدود 10 میلیون تن خرید تضمینی در کشور انجام شود؛ البته امکان تغییرات 5 تا 7 درصدی وجود دارد.

مجری طرح گندم ادامه داد: برآورد تولید گندم در کشور نیز 14 میلیون تن است که می توان تغییرات آن را نیز 5 تا 7 درصد عنوان کرد.

اسفندیاری پور با تاکید بر بذرگیری ارقام جدید در مناطق با اقلیم دیم سرد، بیان کرد: کشاورزان این مناطق حتماً باید از ارقام جدید گندم از جمله «باران»، «واران»، «هشترود»، «صدرا» و «رصد» از مزارع خوب بذرگیری و آن را با رقم های «سرداری»، «آذر 2» و «هما» جایگزین کنند.

وی افزود: تکثیر و تولید این ارقام جدید در دستور ویژه دفتر طرح گندم کشور قرار دارد.

مجری طرح گندم به کشاورزان توصیه کرد: کشاورزان پس از برداشت از مزارع از آتش زدن بقایای گندم خودداری کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران