پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488375 تاریخ : 1398/05/03-16:58:34
,6,
بخش کنترلر ایربگ خودرو داخلی‌سازی شد

با تلاش متخصصان داخلی؛

بخش کنترلر ایربگ خودرو داخلی‌سازی شد

مدیرعامل گروه تولیدی قطعات خودرو کروز (بزرگترین تولیدکننده قطعات خودرویی کشور) گفت که این شرکت موفق به داخلی سازی بخش کنترلر ایربگ بدون استفاده از خارجی ها شده و به زودی آن را به تولید انبوه می رساند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نادر سخا در خصوص داخلی سازی ایربگ (کیسه هوا) خودروها، افزود: هر ایربگ از چهار قطعه اصلی ACU (قسمت کنترلر)، کیسه هوا، قطعه انفجاری و سنسور شتاب تشکیل شده که در گذشته همه آنها وارداتی بود.

وی بیان داشت: شرکت کروز پس از چهار سال کار تحقیقاتی و انجام آزمایش های متعدد موفق به تولید ACU شده که اکنون مراحل تست خود را در خودروهای مختلف می گذراند و آماده تولید انبوه است.

سخا خاطرنشان کرد: اکنون، پارچه کیسه هوا توسط این شرکت وارد می شود و پس از برش خوردن، توسط نخ مخصوص دوخته و آماده می شود، حتی همزمان نخ مربوطه را وارد کرده و در اختیار یکی از شرکت های نساجی همکار با دانشگاه امیرکبیر قرار داده ایم تا ببینیم امکان تولید پارچه ایربگ در داخل ممکن می شود یا خیر؟

وی گفت: تولید قطعه انفجاری و چاشنی مربوط به ایربگ، در توان و تخصص شرکت های قطعه ساز نیست و تاکنون هیچ شرکتی برای تولید آن پیش قدم نشده است، با این حال گفت وگوهایی با وزارت دفاع در این زمینه انجام شده است.

مدیرعامل گروه تولیدی قطعات خودرو کروز ادامه داد: چاشنی، یک قطعه ایمنی محسوب می شود و اگر به جای سوختن و تولید گاز، منفجر شود، به مثابه کار گذاشتن مین داخل خودرو است؛ به همین دلیل است که تنها چهار شرکت در جهان آن را تولید می کنند.

وی درخصوص داخلی سازی قسمت ACU توضیح داد: این مهم بدون کمک از خارج و با تکیه بر دانش و توانمندی مهندسان ایرانی انجام شد، موضوعی که مستلزم اجرای مرحله به مرحله یک برنامه 15 هزار خطی بود.

سخا تاکید کرد: داخلی سازی ACU کاهش 30 تا 35 درصدی ارزبری ایربگ را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: بطور مثال اگر خودرو به حیوانی برخورد کند، از آنجا که متوقف نمی شود ایربگ عمل نمی کند، اما همان خودرو اگر منحرف شده و پس از برخورد با درخت متوقف شود، باید ایربگ عمل کند و همه این موارد باید در برنامه نرم افزاری آن گنجانده شود.

این تولیدکننده یادآور شد: تولید برخی قطعات نظیر قطعات الکترونیکی به دلیل تنوع زیاد و نیاز به سرمایه گذاری بالا، صرفه اقتصادی ندارد و به همین دلیل توسط برخی شرکت های خاص در سطح جهان تولید می شود.

گلایه از حمایت نشدن تولیدکنندگان

وی در عین حال به گلایه از حمایت نشدن از تولید و تولیدکنندگان در کشور پرداخت و گفت: در حالی که شرکت کروز برای تولید ECU (کامپیوتر خودرو) بیش از پنج میلیون یورو سرمایه گذاری کرده و پول قطعات تولید شده نیز با تاخیر داده می شود، اما در عین حال همزمان عده ای این قطعه حساس را از خارج کشور وارد می کنند.

سخا افزود: در سال های گذشته شاهد بودیم در زمان نبود مشکلات سیاسی و برداشته شدن تحریم ها، واردات بر تولید اولویت می یافت و اکنون نیز با وجود تلاش برای داخلی سازی قطعه ایمنی ایربگ، شاید در آینده ای نزدیک واردات آن از سر گرفته شود.

وی ادامه داد: تولیدکننده نخستین کسی است که مالیات، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه و سایر هزینه ها را پرداخت می کند، بنابر این برای تولید انگیزه می خواهد و در چنین شرایطی اگر به تجارت بجای تولید فکر کنیم بهتر است.

مدیرعامل گروه تولیدی قطعات خودرو کروز تاکید کرد: اگر امروز کره جنوبی یا چین جایگاه بالایی در بین تولیدکنندگان جهانی دارند، ناشی از توجه ویژه مسئولان کشورشان به مقوله تولید است، به طوری که گفته می شود وقتی کره ای ها تصمیم به صادرات خودرو گرفتند رئیس جمهور وقتشان همه هفته جلساتی برای رفع موانع تولید برگزار و پس از مشخص شدن گلوگاه های تولید، بلافاصله بخشنامه هایی برای رفع آنها صادر می کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 428
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران