پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352881 تاریخ : 1397/05/01-18:50:01
,12,17,
بخش خصوصی کلید واژه خروج از شرایط کنونی اقتصاد، کار به بخش خصوصی سپرده شود

گزارش:

بخش خصوصی کلید واژه خروج از شرایط کنونی اقتصاد، کار به بخش خصوصی سپرده شود

مسئولان عالی رتبه کشور معتقدند در شرایط کنونی و برای برون رفت از وضعیت بی ثباتی اقتصادی کشور باید کار را به دست بخش خصوصی سپرد.

بانک و صنعت، درحالی کمتر از 13 روز به شروع دوره اول تحریم های آمریکا ضد منافع کشورمان باقی نمانده است که مسئولان عالی رتبه کشور معتقدند در شرایط کنونی و برای برون رفت از وضعیت بی ثباتی اقتصادی کشور باید کار را به دست بخش خصوصی سپرد. حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در دو سخنرانی که در دو ماه گذشته داشته اند براین موضوع تاکید کرده اند و حسن روحانی رئیس جمهوری هم در سخنرانی های اخیر خود چند باری به این مهم پرداخته است. در زیر مروری بر این سخنرانی ها خواهیم داشت:

24 تیرماه

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشستی که با دعوت ایشان از رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد:

حضرت آیت الله خامنه ای تهیه «نقشه راه اقتصادِ با ثبات» را لازم دانستند و اعلام کردند: اگر نقشه راه اقتصاد تهیه شود، مردم و فعالان اقتصادی تکلیف خود را خواهند دانست و با احساس ثبات و آرامش به کمک دولت خواهند شتافت. «تقویت بخش خصوصی» و «ضرورت برخورد قاطع با متخلفان» دو توصیه رهبر معظم انقلاب بود.

 2 خرداد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سران قوا و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام:

حضرت آیت الله خامنه ای، «اقتصاد مردمی» و ورود واقعی مردم به عرصه اقتصاد را کاملاً ضروری خواندند و افزودند: اقتصاد دولتی جواب نمی دهد و همانگونه که بارها گفته ام باید سیاستهای اصل 44 جدی گرفته شود و بخش خصوصی را وارد میدان کنیم. رهبر انقلاب فلسفه تشکیل صندوق توسعه ملی را کمک به بخش خصوصی برشمردند و اعلام کردند: این صندوق کاملاً در اختیار دولت است اما منابع صندوق باید در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار گیرد و نباید صرف مصارف جاری شود.

30 تیر

رئیس جمهور در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور:

وظیفه دولت در داخل، زمینه سازی برای بخش خصوصی است.

 6 تیرماه

رئیس جمهور در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت:

بخش خصوصی به میدان آید؛ امروز روز حمایت از یکدیگر است.

امروز فرصت خوبی برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شده و در مبارزه با فشارها و تحریم‌های آمریکا بخش خصوصی باید به کمک دولت بیاید تا با راه‌ حل های جدید نیازمندی‌های کشور و مردم را تأمین کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 429
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران