پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452091 تاریخ : 1398/01/08-14:46:29
,5,22,
بخش اعظم سد زاینده رود خالیست

بخش اعظم سد زاینده رود خالیست

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با رد هرگونه گمانه زنی درباره سرریز سد زاینده رود در روزهای آینده گفت: بخش اعظم این مخزن همچنان خالیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسن ساسانی افزود: حتی 2 برابر بارش های اخیر نیز نمی تواند بیش از یک میلیارد متر مکعب کمبود آب این سد را جبران کند. 

معاون آب منطقه ای اصفهان خاطرنشان کرد: ورودی فعلی این سد 225 و خروجی از آن 10.5 مترمکعب بر ثانیه و میزان آب ذخیره شده در آن 235 میلیون مترمکعب است.
وی با مقایسه ارقام یاد شده تصریح کرد: این میزان حدود 39 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است اما در مقایسه با متوسط بلند مدت 75 درصد کاهش نشان می دهد.
ساسانی همچنین میزان بارش ها از ابتدای سال آبی جاری(مهر 97) تاکنون در سرشاخه های زاینده رود را یکهزار و757 میلی متر اعلام کرد و افزود: این مقدار در دوره زمانی متوسط بلندمدت (44 ساله) یکهزار و 170 میلی متر بوده است و امسال رشد 39 درصدی در استان داشته ایم. 
برخی شبکه های اجتماعی با توجه با بارش های اخیر گمانه زنی کرده بودند که ظرفیت سد زاینده تا یک ماه آتی تکمیل شود.
سد زاینده رود به عنوان یکی از اصلی ترین سدهای مرکز کشور در سال 1349 با ظرفیت 1.4 میلیارد مترمکعب بهره برداری شد، این سد قوسی شکل در110 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
زاینده رود بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زرد کوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌ رود و به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می ‌ریزد. 
این رودخانه در سال های به دلیل تغییرات اقلیمی، خشکسالی های متوالی، تراکم جمعیت و برداشت های بی رویه به یک رودخانه فصلی تبدیل شده است و در پایین دست بخصوص در فصول گرم سال با خشکی مواجه می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 395
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران