پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448425 تاریخ : 1397/11/18-11:42:37
,5,
بایرامی: فیلم و تلگرام جای کتاب را نمی‌گیرند

سیزدهمین نمایشگاه کتاب و بازی‌های فکری در‌ پردیس جم افتتاح شد

بایرامی: فیلم و تلگرام جای کتاب را نمی‌گیرند

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سیزدهمین نمایشگاه کتاب و بازی‌های فکری در‌ مجتمع فرهنگی شهرک پردیس در شهر جم افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در این نمایشگاه که به همت کمیته روابط عمومی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس برگزار شده، هشت هزار عنوان کتاب در حوزه‌های ادبیات، تاریخ، مذهبی، کودک، روانشناسی، کمک آموزشی و... عرضه شده است.

در بین عناوین ارائه شده در این‌نمایشگاه که عمدتا از معتبرترین ناشران کشور ارائه شده، کتاب‌های پرفروش روز نیز عرضه شده است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور مسئولان محلی برگزار شد، محمدرضا بایرامی از نویسندگان نام آشنای کشورمان با اشاره به اینکه این اولین سفرش به عسلویه و این منطقه است گفت: از همان بدو ورود به عسلویه با دیدن امکانات و فضای منطقه، تمام تصوراتم تغییر کرد.

نویسنده «باغ مردگان سبز» تصریح کرد: درست است که اینجا منطقه‌ای صنعتی است و کار اولویت است اما کار و‌صنعت با مطالعه و کتاب‌ منافات ندارد و نباید مشغله‌های کاری ما را از مطالعه بازدارد.

وی با اشاره به گسترش روزافزون رسانه‌های مجازی و تصویری گفت: نباید فراموش کرد که فیلم و رسانه و تلگرام جای کتاب را نمی‌گیرند و تاریخ ثابت کرده که در مهم‌ترین تحولات سیاسی و اجتماعی در دنیا، کتاب و بخصوص رمان تاثیر بسزایی داشته از کلبه عمو تام تا اولیورتوییست تا خاطرات خانه اموات نمونه‌هایی از این دست هستند.

بایرامی در ادامه با انتقاد از کم‌کاری برای معرفی کتاب و داستان‌نویسان در جامعه، گفت: یکی از برندگان جایزه جلال که اخیرا برگزار شد از بوشهر بود و این نشان از ظرفیت بالای این استان دارد.

او همچنین با اشاره به اینکه یک ایرانی مهاجر اخیرا توانسته است جایزه معتبر داستان‌نویسی در استرالیا را از آن خود کند، اظهار داشت: ادبیات و کتاب مرزها را در می‌نوردد و این نشان از اهمیت کتاب است.

در این مراسم همچنین گل افروز حامدیان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی از برنامه‌های ویژه این اداره برای توسعه کتاب‌خوانی در جم خبر داد.

به گفته وی، طرح پایتخت کتاب در شهر جم و طرح روستاییان و عشایر اهل قلم از جمله طرح‌هایی است که از سوی این اداره به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده و‌ در حال پیگیری است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 332
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران