پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507665 تاریخ : 1398/11/17-10:38:33
,1,
باید در راستای تفکر شهدا برای آبادانی کشور و رفاه مردم بکوشیم

مدیرعامل بانک صادرات ایران:

باید در راستای تفکر شهدا برای آبادانی کشور و رفاه مردم بکوشیم

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: برای تکریم و بزرگداشت شهدا باید در راستای تفکر آنها حرکت کنیم. عهد ببندیم تا چراغ راه شان را روشن‌تر نگاه داریم و برای آبادانی کشور، رفاه مردم و عزت اسلام بکوشیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی در هشتمین یادوراه شهدای بانک صادرات ایران که با حضور رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران، قائم مقام مدیرعامل و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای بانک صادرات ایران، بسیجیان، ایثارگران و خانواده‌های شهدای بانک در محل تالار اجتماعات مدیریت شعب خراسان رضوی برگزار شد، حضور خانواده‌های معظم شهدای بانک صادرات ایران، بسیجیان و ایثارگران، مدیران و میهمانان این مراسم را گرامی داشت و اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا برای تذکر به ره‌پویندگان شهدا است تا راه آنها با تبیین و بصیرت ادامه یابد.
وی تاکید کرد: مکتب اسلام مکتب شهدان است و به گفته امام خمینی(ره) مکتبی که شهادت دارد، اسارت ندارد.
صیدی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی تذکر بسیار شدیدی به ما داد و تبیین و عمل به آن برای جامعه، به دلیل بزرگی، ادب و رشادت‌های کم نظیر ایشان، به زمان زیادی دارد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به اهمیت وظیفه مردم و مسئولان در مقابل شهدا و تبیین آن از سوی عالمان دین، اظهار کرد: فطرت انسان همواره «خیر» را انتخاب می‌کند و در مقابل از «شر» پرهیز می‌کند. در جنگ نرم باید با بصیرت بیشتر به شناخت دشمن پرداخت. گاهی دشمن در درون خود آدمی شکل می‌گیرد و باید در این مسیر بیشتر مراقبت کرد.
صیدی افزود: شهدا ارزشمندترین دارایی خود را فدا کردند و در مقابل ما باید بدانیم برای خدمت به مردم و حمایت از اقتصاد کشور تا چه حدی حاضریم در محضر خدا و شهدا ایثار کرده و از کار مردم گره‌گشایی کنیم.
وی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که وظیفه امروز ما تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب است و اگر این انقلاب تنومندتر شده به برکت خون شهدا، رهبری امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.
وی افزود: آمار دستاوردهای اقتصادی کشور در این سال‌ها خیره کننده است. در ابتدای انقلاب تنها 500 تن فولاد در کشور تولید می‌شد در صورتی که امروز ظرفیت تولید تا 30 میلیون تن افزایش یافته و تا 60 برابر با توانمندی‌های داخلی افزایش یافته است همچنین دیگر صنایع از جمله تولید سیمان، گسترش راه آهن، سد سازی، منابع آب و نیرو، پتروشیمی، صنایع نفت و گاز و ... پیشرفت چشمگیری داشته است. تولید ناخالص داخلی کشور تا 400 میلیارد دلار افزایش یافته و رسیدن آن به هزار میلیارد دلار با جدیت در دستور کار قرار دارد.
قائم مقام مدیرعامل و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای بانک صادرات ایران نیز در این یادواره با قرائت آیه 169 سوره آل عمران گفت: در بیش از 17 آیه قرآن کریم به صراحت و به روشنی بر حضور جاودانه شهدا در بارگاه الهی تصریح و بر زنده بودن، رزق، آمرزش گناهان، ضایع نشدن اعمال، مسرت و خوشحالی، وارد شدن در رحمت الهی و رستگاری شهدا تاکید شده است.
رضا صدیق با ادای احترام به جایگاه والای شهدا، شهدای بانک صادرات ایران و به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: شهادت شهید سلیمانی نقطه عطفی در تاریخ شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی شد.
وی با تشکر از دست اندارکاران برگزاری هشتمین یادواره شهدای بانک صادرات ایران در جوار مرقد مطهر امام رضا(ع)، افزود: بر حسب وظیفه‌ای که در بسیج دارم، از حضور خانواده‌های شهدای بانک صادرات ایران، مقامات و مسئولین کشوری و لشکری، مدیران، بسیجیان و ایثارگران بانک در این مراسم قدردانی می‌کنم.
وی همچنین با اشاره به ایام‌ا... دهه مبارک فجر اظهار کرد: امروز در گام دوم انقلاب اسلامی، ایران عزیز به درجه‌ای از عزت و اقتدار رسیده که هیچ دشمنی نمی‌تواند با استفاده از جنگ و رویارویی مستقیم نظامی مملکت ما را وادار به تسلیم کند. به روشنی ثابت شده که ملت در مقابل ظلم و ستم به هیچ عنوان سر تعظیم فرود نخواهد آورد.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای بانک صادرات ایران افزود: امروز دشمن از دو حوزه جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی درصدد آسیب زدن و شکستن اقتدار کشور است و امروز وظیفه بانکداران و مسئولان اقتصادی کشور در خدمت به مردم و اقتصاد کشور مهم‌تر و روشن تر از گذشته است و باید در قامت بسیجی و بانکدار برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی  و فرهنگی کشور تلاش کنیم.
رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی معظم کل قوا نیز در این یادواره با تکریم یاد و نام شهدا و قدردانی از برگزاری این مراسم، مردم سالاری دینی را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم سالاری دینی پدیده‌ای است که امام خمینی(ره ) برای مردم هدیه آورده‌اند.
حجت الاسلام علی سعیدی افزود: در میان نظریاتی که در زمینه حکومت در جهان وجود دارد، نظریه انبیاء و ائمه معصومین از جایگاه ویژه ای برخوردار است که حضرت امام خمینی (ره) آن را احیاء کردند.
وی گفت: از نظر امام «مشروعیت الهی» و «مقبولیت مردمی» دو عنصر مهم برای انتخاب حکومت و حاکم است که در آن دو نظریه «خداگرایی مطلق» و «مردم گرایی مطلق» مردود شمرده می‌شود.
سعیدی با مطرح کردن این سوال که آیا می‌توان تنها با صندوق رای انتخاب درستی داشت؟، اظهار کرد: قانون کامل باید فراگیر باشد و حیات انسان را پوشش دهد. باید در علم قانون‌گذار خطا وجود نداشته باشد که این تنها در ذات ربوبی حق تعالی است.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران نیز در این مراسم با اشاره به دستاوردهای مثبت مدیران ارزشی صادرات ایران، جایگاه این بانک را به لحاظ تعداد پرسنل، شعب و بیشترین تعداد نیروی‌های ایثارگر در مجموعه وزارت اقتصاد و امور دارایی، حایز اهمیت دانست و تاکید کرد: تعداد زیاد ایثارگری که در بانک صادرات ایران داریم در جایی دیگر نداریم.
حجت‌الاسلام لطف‌الله ثقی افزود: فعالیت ایثارگران بانک صادرات ایران محدود نیست بلکه در طول سال نیز در سراسر استان‌های کشور همکاری و فعالیت‌های آنها از سطوح مدیریت تا سایر بخش‌ها تداوم دارد.
وی در ادامه با بیان دستاوردهای اقتصادی و صنعتی در دوران انقلاب اسلامی، تاکید کرد: جنگ بدخواهان و استکبار با انقلاب اسلامی نه تنها هشت سال بلکه 40 سال تداوم یافته که در تمامی حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و ... همچنان دنبال می‌شود.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران تشییع بی نظیر پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی را یک کار فرهنگی بزرگ و اثرگذار دانست و اظهار کرد: در بین مسئولین توجه به فرهنگ ایثارگری برای خدمت به مردم باید بیشتر شود که بحمدالله در بانک صادرات ایران به خوبی به آن توجه می‌شود.
وی گفت: تنها با نگاه ایثارگری است که می‌توان به قدرت و اقتدار رسید و مدیران در این زمینه نقش مهمی دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 325
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران