پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447549 تاریخ : 1397/11/09-20:40:24
,17,25,
بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، تضامین داخلی از بنگاه‌ها دریافت کنند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، تضامین داخلی از بنگاه‌ها دریافت کنند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دلیل افزایش نهاده‌های تولید ناشی از نرخ ارز و قیمت سایر مواد اولیه، به تبع آن، صنایع کوچک در تأمین نقدینگی دچار مشکل شدند که باید سرمایه در گردش آن‌ها افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی ایزیپو، محسن صالحی‌نیا درباره مشکل نقدینگی در صنایع کوچک اظهار کرد: برآوردی که داریم، نرخ نهاد‌ه‌های تولید دو برابر شده، اما به همان نسبت، سطح نقدینگی و افزایش سرمایه توسط مؤسسات مالی را نداریم.

وی ادامه داد: بنگاه‌ها می‌توانند از طریق منابع داخلی و یا کمک سهامداران خود و سایر روش‌های دیگر، این نقدینگی را تأمین و نظام بانکی نیز در این موضوع بیشتر کمک کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: افزایش سرمایه در گردش در قانون بودجه و طرح رونق تولید وجود دارد که مشمول صنایع کوچک می‌شود، اما کفایت لازم را نداشته و در برخی از این صنایع به دلیل عدم تأمین نقدینگی مناسب، شاهد کاهش تولید هستیم.

صالحی‌نیا درباره پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها نیز خاطرنشان کرد: درخواست ما همیشه از بانک‌ها این است که در صورت امکان تضامین خود را از داخل طرح درخواست کنند که واحد‌ها با مشکل کمتری روبه‌رو باشند.

وی افزود: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تا حد امکان می‌تواند این واحد‌های تولیدی کوچک را تضمین کند و صنایع می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند. در قانون بودجه سال آینده نیز مقرر شده است که سرمایه این صندوق به دو برابر افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش سهم تسهیلات بانکی در بودجه امسال، 20 هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده که از منابع داخلی بانک‌ها و همچنین از منابع صندوق توسعه ملی که به ریال تبدیل و ترکیب و به منابع بانک‌ها اضافه می‌شود، در مجموع ظرفیت تسهیلات دهی بانک‌ها افزایش می‌یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران